Nä precis .. Du har ingen koll längre Gubbe!Välj rätt skrot så kan du naturligtvis köra upp med skrotet. Jag vet inte vilka regler som gäller idag och tänker inte kolla upp det heller bara för att plocka fram rätt skrothojar från blocket.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nä precis .. Du har ingen koll längre Gubbe!Välj rätt skrot så kan du naturligtvis köra upp med skrotet. Jag vet inte vilka regler som gäller idag och tänker inte kolla upp det heller bara för att plocka fram rätt skrothojar från blocket.
Nä precis .. Du har ingen koll längre Gubbe!![]()
Finns en beggad 390 ute för 30k just nu på Blocket. Känns rimligt att våga ramla med. Inte så jättemycket dyrt som tar i heller.Skulle det kännas okej att ramla med en KTM 390? De flesta tycker nog att den är för skadlig och dyr att fälla och då kan dom inte slappna av och koncentrera sig på att lära sig köra.
Jag menar en ännu äldre hoj som man kan byta upp sig ifrån så snart man fått körkortet.
Jag skulle nog säga max 20000 kr, och kanske även det är för dyrt för att några ska kunna slappna av och skita i vad som händer med hojen så kanske rent av max 10000kr.
Locka inte med mig i detta Rabbit Hole...!Du menar att principen för inlärning har ändrats? Att dagens ungdomar skulle ha ett annat psyke?
Fattar inte det här med ramla med..! Sist jag satt i spenaten för jag va dum iFinns en beggad 390 ute för 30k just nu på Blocket. Känns rimligt att våga ramla med. Inte så jättemycket dyrt som tar i heller.
Är med på vad du menar men en äldre billigare hoj kan också innebära en mer sliten hoj med störande småfel som påverkar körningen negativt.
Oavsett årsmodell så vidhåller jag att en lätt och effektsvag hoj är ett bra nybörjarval.
Locka inte med mig i detta Rabbit Hole...!
Fattar inte det här med ramla med..! Sist jag satt i spenaten för jag va dum i
Huvedet.. Midsommar Öland 1982...nykter nä..![]()
Ok då Mister GeggMoppe!..men det är inte mitt Gebit!Då har du aldrig kört hoj, möjligen åk
Spara till din Pension ..istället ..så du kan skrota vidare med dina vrak!Gubben kan utmana dig på lite manöverprov med vilken hoj du vill. Vi kan väl lägga 10000kr i potten?
Ok då Mister GeggMoppe!..men det är inte mitt Gebit!![]()
Haha rolig Du! Ok då Manöverprov på Gelleråsen med en Minst en Literhoj..Vinner du så Swischar jag 10 000 kr no prob!Manöverprov brukar inte köras i gegga vad jag vet men jag är förstås bara en gubbe.
Du får välja hoj.
Ok men du måste tänka på att jag är ju förmodligen lite äldre än va du är!Manöverprov brukar inte köras i gegga vad jag vet men jag är förstås bara en gubbe.
Du får välja hoj.
Din MT09 borde du ju vara väl inkörd på?
Haha rolig Du! Ok då Manöverprov på Gelleråsen med en Minst en Literhoj..Vinner du så Swischar jag 10 000 kr no prob!![]()
Ok men du måste tänka på att jag är ju förmodligen lite äldre än va du är!Men Tyvärr så har du ingen chans ändå Junior!
MT09 kör min Son..
![]()
Hm Bandit 1200 har man ju haft 90-tal!..Du har väl den första generationen? Va! Nä den duger inte! Men om du har kört Modd 2Vi pratade väl manöverprov nu va? Ska vi ställa upp konor där då eller? Inte för att jag tror du lär vara så snabb runt din favoritbana heller om du aldrig lagt omkull en hoj.
Jag tänkte dessutom att vi skulle sitta på samma hoj men ok,
Jag har en bandit 1200, duger den eller ska jag köpa en gammal gsx1100 från 1982 så att det blir lite rättvist?
Haha..Precis undrade just va TS tog vägen...Don’t drink and write!
Hm Bandit 1200 har man ju haft 90-tal!..Du har väl den första generationen? Va! Nä den duger inte! Men om du har kört Modd 2Så är den ju halvvass!..
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |