Nybörjare på bana

Bingo skrev:
Det hör nog till undantagen att arrangörerna mäter ljudet. Ser de ett slipon så blir det kalla handen direkt. Eller så släpper de ut dig, mäter ljudet och plockar dig av banan.

Ja och jag menade att har man ett slipon är ju bytet relativt enkelt, medans man med helsystem har lite mer jobb framför sig...

Gottis skrev:
finns en bra lsöning på det där ,kallas DB killeroch det kör jag med en insats man sätter in i sliponet och najar fast oj och helt plösligt har du bara 93 DB skit bra och man slipper byta system om dy har ett hål vid utloppet så finns det säkert orginal annars kan man bygga en insats själv

Jag har letat lite efter det men det verkar inte finnas nån från Yoshi iaf, men kanske finns några tredjeparts?

/N

isse skrev:
Ja och jag menade att har man ett slipon är ju bytet relativt enkelt, medans man med helsystem har lite mer jobb framför sig...

/N
Du behöver inte byta hela systemet, det räcker med att slutburken är orginal.

isse skrev:

Jag har letat lite efter det men det verkar inte finnas nån från Yoshi iaf, men kanske finns några tredjeparts?

/N

är det ett RS 5 du har så har vi precis beställt en insats till ett sånt sitter ett på fårna ZX 600 RR nämligen

GSXR1100R skrev:
Du behöver inte byta hela systemet, det räcker med att slutburken är orginal.
Det kanske man kan göra iof.

Gottis skrev:
är det ett RS 5 du har så har vi precis beställt en insats till ett sånt sitter ett på fårna ZX 600 RR nämligen
Japp har RS-5, vart hittade du det och vad kostar det?

/N

isse skrev:
Det kanske man kan göra iof.

Japp har RS-5, vart hittade du det och vad kostar det?

/N

vi beställde från superbike i göteborg men tror du kan ringa Boove direkt dom är väl general agenter för yosi...

kostade oss 300 kr specfikt för RS-5

Gottis skrev:
vi beställde från superbike i göteborg men tror du kan ringa Boove direkt dom är väl general agenter för yosi...

kostade oss 300 kr specfikt för RS-5

Går den att montera av & på efter behov?

/N

isse skrev:
Går den att montera av & på efter behov?

/N

ja sitter bara med en skruv,mutter och lite naj tråd

se till att naja det min mutter vibrerade loss på Anderstorp så instatsen flög ur i opeln..träffade nästan en kille i skallen :3freak efter det så blev det att naja fast det

Gottis skrev:
ja sitter bara med en skruv,mutter och lite naj tråd

se till att naja det min mutter vibrerade loss på Anderstorp så instatsen flög ur i opeln..träffade nästan en kille i skallen :3freak efter det så blev det att naja fast det
Antingen förstår jag inte din syd-dialekt eller så är det din meck-dialekt, vad är naja? :)

Man vill ju inte att monteringen ska skada burken...

/N

isse skrev:
Antingen förstår jag inte din syd-dialekt eller så är det din meck-dialekt, vad är naja? :)

Man vill ju inte att monteringen ska skada burken...

/N

Du har väl ett litet hål i din burk där i ska du fästa instatsen med en skruv och mutter

Naja = använd tunn ståltråd för att fästa lösa skruv som kan lossna under körningen tex oljepluggen

isse skrev:
Najtråd är tråd av metall. Att naja är att vira tråd så att skruvar inte kan lossna.

wire4.jpg

Gottis skrev:
Du har väl ett litet hål i din burk där i ska du fästa instatsen med en skruv och mutter

Naja = använd tunn ståltråd för att fästa lösa skruv som kan lossna under körningen tex oljepluggen
Vart ska detta hål sitta, tror bara jag sett mitt utblås...eller sitter det ett litet håll i mynningen på det?

/N

HurtsLikeHell skrev:
Vad slits mest när man åker på bana? Slits däck och bromsar lika mycket på en mc som på en gatbil?
Ja, det är väl däck och bromsbelägg som slits mest även på hoj men det går inte att jämföra med bil då det är vikten som sabbar mycket på dem.

isse skrev:
Har man helsystem och därtill ett som är lite knepigt att byta är det bra o veta vad som gäller i förväg, så kan man ju provmäta alt välja en annan bana.

Jag tvivlar dock på att jag skulle klara mig, på nästa hoj blir det slipon istället.

/N

Mm.. Samma här :(

Vi får fan bygga en egen bana i skogen! :4skrika

Biturbo skrev:
Mm.. Samma här :(

Vi får fan bygga en egen bana i skogen! :4skrika

haha, ja typ, över stock o sten :tummenupp
Blir nog till o köpa en sån där DB-killer om man ska ha kvar hojen i sommar.

/N

Last edited:
Back