nybörjar fråga ang "stoppies"

om man ska tillföra denna tråd något så kan jag väl säga att de funkar utan abs :rolleyes:
det är ju typ vad nästan alla andra har sagt också.

Eftersom man tydligen kan koppla ur abs'en är det ingen issue längre. Och som sagt jag lär inte öva på zätan :D

Letar motard i rätt prisklass/märke mm

Last edited:
Tror det är lika bra att koppla ur abs om man ska leka.
Jag råkade visserligen lyfta bakhjulet en decimeter under bromsprovet på min uppkörning (med en kawa er6-abs) men några riktiga stoppies tror jag blir jobbigt :gnissla

Tror det är lika bra att koppla ur abs om man ska leka.
Jag råkade visserligen lyfta bakhjulet en decimeter under bromsprovet på min uppkörning (med en kawa er6-abs) men några riktiga stoppies tror jag blir jobbigt :gnissla

Se där :tummenupp själv "råkade" jag få framhjulslyft(läs wheelie) när jag drog på ut på 73'an på treans växel. framhjulet vobbla som fan och det blev "nästan" bromspår i kallingarna. var nästan helt säker på att jag sket på mig tills jag kom hem o såg att allt var som det skulle :D

Se där :tummenupp själv "råkade" jag få framhjulslyft(läs wheelie) när jag drog på ut på 73'an på treans växel. framhjulet vobbla som fan och det blev "nästan" bromspår i kallingarna. var nästan helt säker på att jag sket på mig tills jag kom hem o såg att allt var som det skulle :D

Härligt.

Jag gjorde detsamma men istället för vobbel så fick jag 2 halsmandlar till :gråta

nu kommer säkert många av er skriva att man behöver inte ditten o datten för att slanga eller göra stoppies. men jag tänkte iaf skaffa en motard så jag kan öva o leka med (230 pannor z1000 känns lite tungt att öva med). så vad har ni för tips att komma med? har fastnat lite för en ktm 530. kanske finns andra jag missat. och det får GÄRNA vara gammalt scheizze då den kommer att brukas o våldas....

nu kommer säkert många av er skriva att man behöver inte ditten o datten för att slanga eller göra stoppies. men jag tänkte iaf skaffa en motard så jag kan öva o leka med (230 pannor z1000 känns lite tungt att öva med). så vad har ni för tips att komma med? har fastnat lite för en ktm 530. kanske finns andra jag missat. och det får GÄRNA vara gammalt scheizze då den kommer att brukas o våldas....

Husaberg 650 :tummenupp

Jag säger 530!
Har lärt mig slanga hela växellådan (kanske 1km) på knappt en sommar.

Riktig rolig till ALLT! :D Köp!

sa ju det hihi

Men jag ger mig Inte .... Klart det bör gå ... MED abs :)

Vi får la avvakta tills våren e här och testa... kan ju bara gå snett eller riktigt bra.

Nån som vill leka handledare i slangning/stoppies i sthlm's området åt mig? :D

. Och som sagt jag lär inte öva på zätan :D

Letar motard i rätt prisklass/märke mm

Så din fråga var rent hypotetisk? Du tänker bara nypa åt när du köpt en hoj till? Fan vad tråkigt, så svaren betyder alltså ingenting med andra ord?

Jag känner mig lurad, jag ska ta en lång het dusch och skrubba mig

de e la bara att ut å prova å se om det går eller inte, stoppiekung kan man inte läsa sig till att bli.
skulle det nu inte gå så kopplar man helt enkelt bort ABS:en vilket jag tycker att du kan göra redan nu då jag inte ser någon mening med den överhuvudtaget.

sen att någon hoj skulle vara bättre än någon annan att köra framhjul med spelar ingen roll, jag skulle föredra att lära mig på en hoj som är svår framför en lätt hoj, så man kan det på riktigt sen.

Så din fråga var rent hypotetisk? Du tänker bara nypa åt när du köpt en hoj till? Fan vad tråkigt, så svaren betyder alltså ingenting med andra ord?

Jag känner mig lurad, jag ska ta en lång het dusch och skrubba mig

Hypotetisk var den inte då jag kommer pröva med zätan med, men inte till en början.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT