Nya ZX-10R är här!

Jag orkade inte fixa tonad ruta på den på den där bilden. Det tog tillräckligt lång tid att få huggern att se normal ut.

Är det nån som orkar fortsätta och modda bilden?

Kawan ser lite koreanskt billig ut på nåt sätt... Men denna:tummenupp

Bifogat

• 2008+fireblade+front.jpg
    2008+fireblade+front.jpg
    51.7 KB · Visningar: 100
Ja, den här är fet som fan, en bild snett framifrån hade varit bra dock...

Bifogat

• ninja10r_PS.jpg
    ninja10r_PS.jpg
    85.4 KB · Visningar: 96
Det har verkligen gått utför sen 2004... Denna var ju ful precis överallt. Tråkigt.. krysstian är ju en riktig kickass-maskin men det är på tiden att Kawasaki rensar på designavdelningen

Det var ingen rolig syn, den ser riktigt mesig ut. Fronten ser ju ut som en 125:a från sidan, och jag vet inte vad framifrån...

Tror jag vill se den i verkligheten ett par gånger först. Tyckte 06-07 modellen såg rent sagt förjävligt ut när dom första bilderna kom men efter att ha sett den lajv ett par gånger så tyckte jag den blev riktigt snygg. Antar att denna dras med lite samma syndrom.

2008_kawasaki_02.jpg
:yoparty

Både på kawan och hondan har i mina ögon sett massvis med design plockad direkt från Moto GP hojarna.
Klart det ser konstigt ut med lysena när de måste trycka in de för att skalet ska se "GP" ut.

Fast fronten på CBR:en är ju inte det minsta lika RC212V, CBR:ens front står ju rakt upp och ser ut som en vägg där RC212V:n har en mycket mer sluttande front som ser mer aerodynamisk ut.

Och linjen du har ritat vid bakramen/kutsen visar att CBR:en är har en konkav linje där medan RC212V:n har en bak som blir högre längst bak, dvs tvärtom?

Sedan har du den karaktäristiska huggern på RV212V vilken helt lyser med sin frånvaro på CBR:en. Nåja, vi får hoppas prestandan är bättre på CBR:en än utseendet...

Sorry om det blev lite OT nu eftersom det bara diskuteras CBR/RC-V men den hojen gör mig upprörd! :)

Last edited:
De har gått från "barbar-pappa" till "insekt"....

Måste dock säga att jag gillade barbarpappa bäst :( Fronten på nya x10an ser billig ut...

Jahapp - jag kommer aldrig att äga en ZX10R visst. Fy för helvete vad alla är riktigt rå-fula.

Blir nya 1198R nästa år då :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...