Nya ZX-10R är här!

tycker den ser lite råare ut än föregångaren... bakdelen ser mer ut som en "gp"-bakdel än tysk-fighter, tycker jag :) iofs har jag en del anknytning till deutschland.

Tycker bara de apat efter Suzuki...

Det triangelformade baklyset har de tagit ifrån en GSXR 1000 K3, ljuddämparen ifrån K5.an och idén med att ha blinkers i backspeglarna är ju med suzuki även om de inte sitter direkt i själva spegeln. Ramen och bakdelen ser även den ut som Suzuki 55, k6, k7.......

I övrigt en riktigt Nice hoj :)

///Micke

Fred00 skrev:
Bra med Öhlins-styrdämpare original.

Eeeeeh, är det samma Öhlinsdämpare som sitter på -06 - -07 så kunde dom lika gärna skitit i att sätta dit nån....
Mera styling än funktion kan man väl säga... :rolleyes:

Tycker bara de apat efter Suzuki...

Det triangelformade baklyset har de tagit ifrån en GSXR 1000 K3, ljuddämparen ifrån K5.an och idén med att ha blinkers i backspeglarna är ju med suzuki även om de inte sitter direkt i själva spegeln. Ramen och bakdelen ser även den ut som Suzuki 55, k6, k7.......

///Micke

Eeeeh... :va

Jäkligt lik Daytonan framifrån dock... :)

Last edited:
Eeeeeh, är det samma Öhlinsdämpare som sitter på -06 - -07 så kunde dom lika gärna skitit i att sätta dit nån....
Mera styling än funktion kan man väl säga... :rolleyes:
Jo, jag läste det sen. Tydligen inte alls någon bra styrdämpare.

:huvet
Snart kan vi kan använda hojen som fotölj med bakdelen som ryggstöd!

Apful!

Damn thats ugly!
Gillade inte CBR1000RR -08 från början men den gick att vänja sig vid, denna blir omöjlig!

092507_10r_top.jpg

Backspeglarna har fått vårtor?

De äldre zx10r typ 04-05 är snyggare, cleanare tycker jag.

Dock så ser den ganska rå ut fast man blev blind när man kolla på den framifrån hah och avgasrören ser ju ut som en dumstrut, fett fult.

Damn thats ugly!
Gillade inte CBR1000RR -08 från början men den gick att vänja sig vid, denna blir omöjlig!

Nu måste du ha suttit i många timmar och försökt övertyga dig själv om det där.
ZX10an är kanske ingen direkt skönhet, men i närheten av den totala design-blackout som är 2008 års Fireblade är den inte.

:zpy

Känns som att japs-designern hade smakat rejält med saké på lunchen innan han satte sig och ritade den där...

Släng backspeglarna, på med ett dB-glas och ett RaceFit Growler så man en jävligt snygg hoj (skylthållaren är ju ett givet soptunnematerial).

Jag gillar designen, gäller bara att bortse från bristerna. Kan ingen PhotoShopa hojen enligt mina spec så får ni själva se hur JAG ser hojen...

Klar förbättring av Kawwa sen flopparna -06 och -07 :tummenupp

Heltklart snyggare en den senaste modellen...

Blinkers i backspeglarna, usch vad touringaktigt. En sån kan man som sann sporthojsförare inte köpa :rolleyes: :D

Tycker faktiskt att Kawwa lyckats bättre med 08:an än vad de gjorde med 06-07:an. Bort med alla gatgrejer och den lär bli riktigt läcker.

Ska bli intressant att läsa de första testerna och se vad "TC:n" går för. Firebladen ska ha ett liknande system enligt ryktena.

Intressant att läsa de mycket skiftande omdömmena, vilket på ett sett visar att designen är bra, vissa älskar den direkt och övriga fastnar den nog hos med tiden.
Överlag tycker jag trenden går åt det här hållet, man tar ut svängarna och chockerar lite, vilket jag tror är nödvändigt.
Som Gerald Kiska sa (chef för KTMs design bolag) "om ni tycker att KTM hojarna ser udda ut idag, vänta bara några år"

Iaf så tror jag att Kawa menar allvar nu med den här modellen, den kommer säkerligen vara mkt bra till WSB.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT