Nya vinterhojen införskaffad

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Om allt går enligt planer och hojen är så fin som säljaren säger så har jag blivit ägare till en Suzuki DR 350S från 92. 725 mil på mätaren och inte en skråma någonstans.

nu till frågan, jag ska hämta den i helgen och jag vill veta vad man speciellt ska kolla på på DR350´n? Förutom lager, oljeläckage och så vidare.

Bild på skönheten medföljer jajjemen...

//jaG

Bifogat

• 62728_dal_s.jpg
    62728_dal_s.jpg
    17.4 KB · Visningar: 710
Kul att fler vill ha vinterhoj. Funderar på en 250 enduro att leka med.

Försökte förklara på jobbet varför man skall ha vinterhoj.

Men det var lika med :confused:

Det är kallt på vintern, man kör inte då ;)

Fin hoj Zeb :hej

750RR

Köpte en Suka 250 enduro hoj för ca 2v sedan, just för att kunna busa på vintern med. Kan bli kul tror jag. Var ute på första skogskörningen för 1 vecka sedan. Har inte kört i skog på 13-14 år, och hade glömt hur jobbigt det är. Träningsvärk = Jajjamen! Grattis till en ny leksak!

Det blir inge hoj till vintern för mig, det blir en snöskoter att ha på landet.
Tjoohoo vad det ska köras och busas i vinter. Längtar bara efter snö nu :)

/Nitrous

Ska bli kul att hämta hojen på lördag... :fakta
Tråkigt att inte ha en egen än när både du och Peter har varsin, men det ordnar väl sej...
Jag kanske kan krypa ner i väskan bakom sadeln... :D :p

Fan vad den var fin :kär
Finns inte så mycket att kolla på dem jäkligt robusta maskiner. Dock är DR350 kände för att kunna vara jäkligt svårtstartade både som kalla o varma. Annars är det ju de vanliga sakerna, svinglager, hjullager o styrlagret (får ju lätt stryk när man studsar fram i skogen :D ).
Grattis till ett fint köp.

Jag har en 350 (Med elstart). Är helnöjd. Står ute jämt, men startar med en gång... :tummenupp

semper skrev:
meeen jag vill osso ha en vinter hoj, va fick du pynta för den där ?

25000:- med isdäck, gått 725 eller nåt mil. Årsmodell -92, skitfint skick tydligen. Kickstart, lv-reggad. Tom dämpare.

Hojen har aldrig varit ute i skogen.... trot eller ej....

:fakta

//jaG

Marals76 skrev:
Fan vad den var fin :kär
Finns inte så mycket att kolla på dem jäkligt robusta maskiner. Dock är DR350 kände för att kunna vara jäkligt svårtstartade både som kalla o varma. Annars är det ju de vanliga sakerna, svinglager, hjullager o styrlagret (får ju lätt stryk när man studsar fram i skogen :D ).
Grattis till ett fint köp.

Jag hade tidigare en DR 350, fick problem med växellådan (efter ca 700mil, har för mig att dom nämner det i Bike test)
Det va iaf en skruv som gick av, den håller fast växellänkaget på nån (har glömt namnet) cylinderliknande grej som går i i lådan, växelförarna följer iaf spår i denna för att i sin tur flytta dreven i lådan.

Det går dock att lösa elativt enkelt. Går knappt att växla hojen om det händer.
Överlag är det en väldigt driftsäker och robust hoj.
Bra val.

Nästa år får det bli en cross med, men i år köper vi som sagt var en snöskoter.

Vi får nog bygga ut garaget snart. En vanlig bil, en teambuss, 2 R1or, en pocketbike, 2 vanliga tävlingscyklar (tramp) och nu en snöskoter..... Får väl bo i garaget och ha sakerna i lgh snart för få plats. ;)

Om du köper den så GRATTIS och du, kom ihåg det viktigaste, låna ut den till Emmi :tummenupp

S modellen har knappt i skogen att göra så det förvånar inte mig.
Det är R modellen som gäller om nån form av tyngre terräng ska besökas.
De är tåliga de där hojarna, jag tror du kan köra länge utan större bekymmer, det som saknas på gatan är effekten, men allt är en vanesak, på en kurvig grusväg funkar den fint.

Liwa1 skrev:
...klipp...
och du, kom ihåg det viktigaste, låna ut den till Emmi :tummenupp

:fakta :7peta på Jens (Zeb)...

Om jag får låna hans Gixxer 1000 -03a får jag förhoppnigsvis även låna DR 350 -92an också... :crash

Last edited:
bara 730 mil för en 92:a inte dåligt!
Vad ska du få ge för den?

edit: oh just ja, Zeb och Emmi.... 25 000, inte så farligt för en hoj i det skicket!

KalleKulspruta skrev:
bara 730 mil för en 92:a inte dåligt!
Vad ska du få ge för den?

edit: oh just ja, Zeb och Emmi.... 25 000, inte så farligt för en hoj i det skicket!
Hrrm....va?? :confused:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...