Nya vinterhojen införskaffad

Silwer skrev:
S modellen har knappt i skogen att göra så det förvånar inte mig.
Det är R modellen som gäller om nån form av tyngre terräng ska besökas.
De är tåliga de där hojarna, jag tror du kan köra länge utan större bekymmer, det som saknas på gatan är effekten, men allt är en vanesak, på en kurvig grusväg funkar den fint.

Är ingen större skillnad mellan S o E ver. Motor o fjädring är exakt samma som på endurobågen. Sedan har ju S blinkers o reglage för vägkörning samt plåttank ska vara det enda som skiljer de båda modellerna åt.

Bra att veta... något annat som är bra att veta är att en 92a enduro/offroad kostar 21000 i helförs. hos if :skrämd

//jaG

Marals76 skrev:
Är ingen större skillnad mellan S o E ver. Motor o fjädring är exakt samma som på endurobågen. Sedan har ju S blinkers o reglage för vägkörning samt plåttank ska vara det enda som skiljer de båda modellerna åt.

Zeb_Macahan skrev:
Bra att veta... något annat som är bra att veta är att en 92a enduro/offroad kostar 21000 i helförs. hos if :skrämd

//jaG

Min -91:a kostade 1100 helår/trafik hos trygg-hansa, visserligen offroadförsäkrad då!

Marals76 skrev:

Fjädringen har fler inställnings möjligheter på enduro versionen samt annan förgasare annars är dom väl lika.
(bortsett från allt det gatlegala tjafset)

Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Förr i tiden var det inte så. Tacka Motardslynglarna för premien,,,

Marals76 skrev:

Som sagt, dels andra fuggar som ger nån kuse till, den har även plasttank och andra lättningar, fjädringen är seriösare med fler inställningar tex. Sen en massa gatlegalt skräp förstås.
Det är en vesäntlig skillnad, mycket konstigt att du missat det.
Ingen av dem är nån proffsmaskin men S är främst för grus och asfalt och inget du släpa upp i skogen och åker skiten ur.
Struntsamma, en R är oftast bara E-reggad vilket ju gör framfarten på allmän väg lite osäkrare.

Silwer: Hade inte MC-doktorn en ganska fet sån där? 440cc och nån ball luftburk?
Finns ju en del trim och balla grejor till dom där DR-hojarna. Funderar nästan på en själv, men 25000,,, det får man ju en Husaberg 99:a för.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman