Nya Sucati 999?

Trevligt med en saklig diskussion...

Personligen gillar jag "gamla" designen bätre än nya, men den nya växer.

Dessutom har ducce tagit igen mycket av det effekthandikapp man haft mot rad4 hojarna. Visserligen ligger man fortfarande efter, speciellt med nya R1 och gsx-R 1000.

En beggad ducce kostar mer än mostvarade Japs. Mycket beroende på att det dyrare inköpspriset och att det inte finns en uppsjö av hojar att välja på.

Börjar man prata effekt kontra pengar så får man ju fråga.. Hur mycket effekt behöver du? Räcker inte 150 hästar utan du MÅSTE byta till nyaste med 170???

Min 748 har runt 105 häst med alla chip, avgassytem, lättningar och annat skit man gjort. Det räcker fortfarande till för att dra ifrån orutinerade R1 förare, men är inte tillräckligt för att köra ifrån tokduktiga motardåkare.

Att man sen har hel/hel kostnad på 6300:- och att en 2000 mila service (dyraste som finns på ducce) går på 3-5 lax kan man ju äta...
Det är ju trots allt en ducce...

amullo skrev:
Trevligt med en saklig diskussion...

Viist kan de få ur mer effekt de med, men oavsett hur mycket de kan ta ur sin v-twin så kan en rad fyra få ur mer effekt.
Men som du säger 150 eller 170hk, det har för länge sen passerat nivån 90% av alla förare på gatan klarar av att utnytja på annat sätt än rakt fram.
Jag har inte råd att ha en hoj jag måste lämna bort för service i vilket fall, jag måste kunna göra den själv.
Jag åker 1000cc för att jag vil ha nån form av ork på lägre varv med, och för att R1or är billiga i inköp begagnade, hade jag tvunget velat haft en Ducati så hade den kostat det dubbla att köpa och då hade det inte blivit nåt alls för min del.
Jag har väl inte råd att ha en klass 7 hoj alls egentligen så det blir nog bara det här året på sur R1an sen får det bli nåt annat.

Ducati är säkert bra men jag tror man måste ha rätt inställning till dem för att förstå vad det rör sig om.

Verkar ha flyttat sidan.

Ducati denies it is about to unveil a new look for its flagship 999 superbike but our sources suggest otherwise.

MCN believes the updated 999 will appear later this year and has been reshaped on the request of the race team – to improve aerodynamics.

Why the changes are being made and why we are so convinced they are coming are revealed in MCN out on Wednesday March 24.

Bifogat

• 02767688.jpg
    02767688.jpg
    9 KB · Visningar: 32
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen