Nya styrstopp, var köpa?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det står en race-R6'a i min källare som ska återställas och besiktigas i vår men ena styrstoppet är av. Var hittar jag såna? Vet inte vad de heter på engelska och mina försök på ebay ger inga träffar.

Har sett excentriska justerbara såna på nån hoj och tänkte att det vore perfekt.

Tacksam för hjälp/länkar/hänvisningar

// K-man

Greven har gummivariant man klistrar på gaffelbenen. Jag har såna och dom funkar bra. Borde klara en besiktning utan problem.

Greven har gummivariant man klistrar på gaffelbenen. Jag har såna och dom funkar bra. Borde klara en besiktning utan problem.
Bra tips! Tack :tummenupp

Hur blir styrslaget med dem? Enda justeringen ser ut att vara att vinkla dem om det inte medföljer olika insatser. Vill ju inte ha raceutslag på en gathoj. Blir svårmanövrerat i garaget då :)

p_20070404201301.jpg

Bra tips! Tack :tummenupp

Hur blir styrslaget med dem? Enda justeringen ser ut att vara att vinkla dem om det inte medföljer olika insatser. Vill ju inte ha raceutslag på en gathoj. Blir svårmanövrerat i garaget då :)

p_20070404201301.jpg

Såga av dem, precis som på bilden, för att få lagom tjocklek/styrutslag. Lite grovt kanske, men det funkar!:)

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back