Nya regler för att regga A2 vad är det som gäller?

ducc

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Olika
Tittar på hoj åt sonen och hörde idag att det är ursprungs effekt 35KW alltså första reg besiktning, nytt 2017.
Det betyder krasst att det är kört att hitta en hoj med ursprungs effekt under 100 busar.
Är det någon på forumet som har kommit runt detta i år?
Tacksam för svar!

Gäller inte detta längre, menar Du?

A2
Körkortsbehörigheten A2 ger rätt att köra mellanstora motorcyklar vars nettoeffekt är högst 35 kilowatt och som har ett förhållande mellan nettoeffekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,2 kilowatt/kg. Om fordonets originalutförande har ändrats, får fordonet inte ha sitt ursprung i ett fordon med en nettoeffekt högre än 70 kW.

Åldersgränsen för A2 är 18 år.

Svängde förbi Lelles idag och säljaren menade att det inte går att besikta om en hoj längre som inte är reggad ny med ursprungs effekt på 35kw sa han. Jag har googlat men inte hittat nått...

Svängde förbi Lelles idag och säljaren menade att det inte går att besikta om en hoj längre som inte är reggad ny med ursprungs effekt på 35kw sa han. Jag har googlat men inte hittat nått...

Det här är första gången jag hör talas om det, så det var nog bara en säljare som försökte sig på en rövare.

Har letat runt bland alla TSFS men kan inte hitta något om detta.

Okunnig säljare? :va

Allså jag hoppas innerligt på detta för att vi tittar på en KTM 1050 eller den nya 1090 adventuren för den är bara en mjukvara från KTM så är det klart. Måste kolla mer ringa och höra, han nämnde nått om att det har med euro 4 reglerna..

Klart han sa så, han vill ju sälja en hoj ifrån dem som redan är klar :)

Lyssna inte!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...