Nya regler för att regga A2 vad är det som gäller?

ducc

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Olika
Tittar på hoj åt sonen och hörde idag att det är ursprungs effekt 35KW alltså första reg besiktning, nytt 2017.
Det betyder krasst att det är kört att hitta en hoj med ursprungs effekt under 100 busar.
Är det någon på forumet som har kommit runt detta i år?
Tacksam för svar!

Gäller inte detta längre, menar Du?

A2
Körkortsbehörigheten A2 ger rätt att köra mellanstora motorcyklar vars nettoeffekt är högst 35 kilowatt och som har ett förhållande mellan nettoeffekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,2 kilowatt/kg. Om fordonets originalutförande har ändrats, får fordonet inte ha sitt ursprung i ett fordon med en nettoeffekt högre än 70 kW.

Åldersgränsen för A2 är 18 år.

Svängde förbi Lelles idag och säljaren menade att det inte går att besikta om en hoj längre som inte är reggad ny med ursprungs effekt på 35kw sa han. Jag har googlat men inte hittat nått...

Svängde förbi Lelles idag och säljaren menade att det inte går att besikta om en hoj längre som inte är reggad ny med ursprungs effekt på 35kw sa han. Jag har googlat men inte hittat nått...

Det här är första gången jag hör talas om det, så det var nog bara en säljare som försökte sig på en rövare.

Har letat runt bland alla TSFS men kan inte hitta något om detta.

Okunnig säljare? :va

Allså jag hoppas innerligt på detta för att vi tittar på en KTM 1050 eller den nya 1090 adventuren för den är bara en mjukvara från KTM så är det klart. Måste kolla mer ringa och höra, han nämnde nått om att det har med euro 4 reglerna..

Klart han sa så, han vill ju sälja en hoj ifrån dem som redan är klar :)

Lyssna inte!

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back