Nya R1 för 112 600 sek

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Man kan åka till Tyskland å hämta pengar som man sedan kan spara, på en bank eller liknande

edit: blir det inte lite krångel med garantier å dyl. om man köper ytomlands?

Tillkommer väl lite skatt i svenska tullen när man köper ett helt nytt fordon? Har du koll på hur mycket den ligger på?

SVooSh skrev:
Tillkommer väl lite skatt i svenska tullen när man köper ett helt nytt fordon? Har du koll på hur mycket den ligger på?

Darnet... Glömde faktiskt det då jag inte behövt göra det vid min import. Stämmer. Det var inget, skit i tråden! :gnissla

Kay skrev:
Men tillkommer det inte någon avgift om hojen gått mindre än 400 mil eller vad det var? För mig jag hört det.

Får pröjsa moms om hojen gått mindre än 500 mil eller e nyare än 6 månader (lite osäker på månaderna)

Långa farbron skrev:
Minst 600 mil och 6 månader gammal annars blir det att betala svensk moms på dom 112 000,alltså + 25% .

Vet inte om det är nån skillnad, men de jag vet som importerat ny hoj från sverige till finland har precis som du säger åkt på moms för hojen här, däremot får man då dra av momsen på priset i inköpslandet. I exemplet ovan alltså följande:
tysk moms är 18% va?
i så fall 112000-18%= 112000-20160= 91840 sek och sen 25% svensk moms på det = 114800
Slutsumman blir alltså 114800 SEK

blev lite krångligt i skrift ser jag...hoppas ni fattar :)

Last edited:
Tänk på garantierna!

Det är väldigt olika på hur generalagenterna i Sverige ställer sig till att utföra garantiåtgärder på importerade hojar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph