För bra för att vara sant va?

Status
Ej öppen för fler svar.
Vad är det man säger? "Det föds en idiot pa dussinet"? Ja nat sant är det väl?

Sa om elva stycken jävlas sa betalar den tolfte in pengarna, det kan man ju leva med som bedragare.:rolleyes:

Jag är övertygad om att det är en lukrativ rörelse de har. Det finns ju fortfarande folk här på Sporthoj som hoppas...då finns det nog en dum finne & en korkad spanjor som redan idag betalar in pengarna till killen och drömmer om det stora klippet:huvet

Visst kan det vara en blåsning , men hittills har då inte jag sett ngt i tråden som får mig att sluta mig till det.
Vilka tecken behöver du ?

En engelsman som annonserar en hoj värd 150k+ för 65k, i ett annat land dessutom. Tror du det hade varit svårt att åka in till en handlare och få ut de pengarna på 30sekunder?

Vilka europeiska hojar har reflexer på framgaffeln som hojen på bilden?
Hojen i annonsen har aldig varit väster om New York efter efter att den lämnade Italien.

Och dessutom, om man i princip ger bort en hoj, varför jobba sig med att svara på tykna/jobbiga/frågvisa mail från Sverige?

//P

Vilka tecken behöver du ?

En engelsman som annonserar en hoj värd 150k+ för 65k, i ett annat land dessutom. Tror du det hade varit svårt att åka in till en handlare och få ut de pengarna på 30sekunder?

Vilka europeiska hojar har reflexer på framgaffeln som hojen på bilden?
Hojen i annonsen har aldig varit väster om New York efter efter att den lämnade Italien.

Och dessutom, om man i princip ger bort en hoj, varför jobba sig med att svara på tykna/jobbiga/frågvisa mail från Sverige?

//P

Jag håller med om att annonsen är häpnadsväckande billig.
Vad jag skrev var bara att det är för tidigt att bestämma sig efter det lilla som hittills redovisats i tråden. Var sig det hypotetiskt gällde att skicka några som helst pengar eller "mailbomba" eller "anmäla" en möjligt oskyldig människa.

Får man tex adress, personuppgifter, referenser och hemtelefonnr (eller andra uppgifter man kan kolla) och därtill kan komma och titta på hojen och denna okulärbesiktning visar sig positiv så kan man tex bestämma sig.

Är människan ovillig att medverka till ngt av det ovan så är det också läge att bestämma sig om man till skillnad från mig är intresserad av en dylik hoj.

Jag sitter inte och "håller tummarna" på ngt av de två alternativen. Jag skrev bara att det vid tidpunkten för mitt första inlägg ej ännu redovisats tillräckligt med beslutsunderlag i tråden för att åtmindstone jag skulle bestämma mig för go eller no go.

/J

Vad jag skrev var bara att det är för tidigt att bestämma sig efter det lilla som hittills redovisats i tråden. Var sig det hypotetiskt gällde att skicka några som helst pengar eller "mailbomba" eller "anmäla" en möjligt oskyldig människa.

Får man tex adress, personuppgifter, referenser och hemtelefonnr (eller andra uppgifter man kan kolla) och därtill kan komma och titta på hojen och denna okulärbesiktning visar sig positiv så kan man tex bestämma sig.

Är människan ovillig att medverka till ngt av det ovan så är det också läge att bestämma sig om man till skillnad från mig är intresserad av en dylik hoj.

Jag sitter inte och "håller tummarna" på ngt av de två alternativen. Jag skrev bara att det vid tidpunkten för mitt första inlägg ej ännu redovisats tillräckligt med beslutsunderlag i tråden för att åtmindstone jag skulle bestämma mig för go eller no go.

/J

Men......kan ingen väcka killen?

Räcker det inte för dig att massor av trådar, i flera år, handlat om just detta, med samma formuleringar, samma typ av foton osv osv?

Alla har varit bluff, och upplägget är 100% lika..

Du är skeptiskt till man/kvinna konceptet, men inte detta?

Jag antar att dina hemmahögtalare kommer från ett par killar i en hyrbil som stoppade dig på gatan, med en "felleverans" till bra pris:tungan

Ja du är ju MINST sagt "openminded", det måste man säga iaf.....

Men......kan ingen väcka killen?

Räcker det inte för dig att massor av trådar, i flera år, handlat om just detta, med samma formuleringar, samma typ av foton osv osv?

Alla har varit bluff, och upplägget är 100% lika..

Jag antar att dina hemmahögtalare kommer från ett par killar i en hyrbil som stoppade dig på gatan, med en "felleverans" till bra pris:tungan

Ja du är ju MINST sagt "openminded", det måste man säga iaf.....

Jo jag kan som sagt hålla med om att upplägget föranleder skepsis och jag skulle som sagt inte rekommendra ngn att skicka några pengar på blott sådant som redovisats.

Men att komma med tvärsäkra svar (som tex mailbombning eller anmälan) när informationen brister är dock inget beteendemönster som generellt präglar den intelligente. Jag rekommenderade att skaffa sig mer information.

...då finns det nog en dum finne & en korkad spanjor som redan idag betalar in pengarna till killen och drömmer om det stora klippet:huvet

Ja spanjorer är ju dumma och korkade...

Last edited:
Nu börjar ni ju kasta sten pa varandra.:confused: Det var ju bedragarna vi skulle kasta sten pa. :va

Dum finne, korkad spanjor eller puckad svensk kontentan är ju att även om vi pa den här traden nu har koll pa vad som gäller sa finns det den där nummer 12 som jag nämde tidigare som glatt betalar förskottet i väntan pa det stora klippet.

Känslan som vi alla har haft under hela den här traden är att även om nan av oss sa knackar pa dörren till denna Tony sa kommer han inte att fa se nagon hoj.

Jag kan köpa Jörgens argument "innocent until proven guilty" hallning men slutet blir nog skyldig i det är fallet till slut i alla fall.

Ser fram emot mer information om eventuell brevväxling. :D

Men att komma med tvärsäkra svar (som tex mailbombning eller anmälan) när informationen brister är dock inget beteendemönster som generellt präglar den intelligente. Jag rekommenderade att skaffa sig mer information.

Jörgen, Jörgen , Jörgen.... Nu snackar du sånt där konstigt språk som ingen förstår här? :pannkyss

Vem fan är inte det ibland som är gift? :D
Men med lite is i magen löser det också sig.

Tyvärr så vill jag inte förstöra din bild genom att säga att jag inte förstod ett dugg av vad du menade

det är skillnad på förstöra och förstärka..... :D

Last edited:
Jörgen, Jörgen , Jörgen.... Nu snackar du sånt där konstigt språk som ingen förstår här? :pannkyss

Hej min vän.
Jo du har rätt. Men de oförvägna höftskjutarna gör detta forum rätt roligt ändå, det får du hålla med om! De är roliga att studera, jag har just inte några sådana i min umgängeskrets.

Ja det vore onekligen roligt att höra någon av dessa utveckla sina hemsmidda genustorier kring min läggning live på ngn körning i sommar :rofl
Men det brukar tyvärr inte vara så många som vågar säga ett pillemuck om sådant då :(

Nu är jag klar med denna tråd. Den lär nog fö urarta! :hihi
Vi kanske syns på hojmässan! :)

/J

Akta sig... niiven är nylipad! :4skrika

:lol :tummenupp
/J

Last edited:

/J

Okej men om jag säger att jag skickat förfrågningar på ett tiotal liknande annonser från mobile och fått samma svar från varje person, att han är från england bla bla bla förskottsbetalningen. Detta påpekade jag redan innan snubben som startade denna tråd fått svar och mycket riktigt var det sen en snubbe från england som ville ha förskottsbetalningen. Detta har hänt mig på uteslutande alla dom billiga annonserna på mobile. Tvekar du fortfarande!?

Akta sig... niiven är nylipad! :4skrika

Du, den här (halv)finnen går inte heller obeväpnad:D

Jo jag kan som sagt hålla med om att upplägget föranleder skepsis och jag skulle som sagt inte rekommendra ngn att skicka några pengar på blott sådant som redovisats.

Du försöker göra en riktig motorcykel av en HD?

Du ska promt in med saker där de mer eller mindre inte hör hemma?

Du tror blint på internetbluffmakare, och vägrar sätta din tro till Sporthojs samlade skara av experter?

.....Jag ger upp:mad: :D :va :tungan :gnissla :pannkyss

Last edited:

Du tror blint på internetbluffmakare, och vägrar sätta din tro till Sporthojs samlade skara av experter?

Har jag "trott" på killen med annonsen? :lol

Ha en bra helg med dig experten! :pannkyss
/J

Du, den här (halv)finnen går inte heller obeväpnad:D

Han har ju knappast sagt att han litar på honom. Säger ju bara att det inte BEHÖVER vara en bluff riktigt än, brev-växla lite till skadar ju inte, och man får reda på ganska snabbt om det är "legit".

Denna tråden är klar. Sluta upp med pajkastningar och påbörjandet till rasistiska uttalanden.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back