Nya Kawasaki H2.

Vad är utveckling?
Alla vet väl att med överladdning så går det fortare!
Tror du inte att dom övriga märkena vet om detta:va

Utveckling i det här fallet är när fordon i fråga förbättras d.v.s blir t. ex snabbare.

Att andra märken vet om att motorer går överladda hjälper väl inte konsumenterna om ingen bygger en sådan? Kawasaki verkar nu byggt (utvecklat) en ny motorcykel.

Jag förstod det i ditt inlägg som att du var lite förfärad över detta stora steg framåt och att du föredrog väldigt små förändringar, kanske nya dekaler eller lite lättare blinkers? :D
 
Den stora grejen är väl om Kawa gör jackpott med kompressorn vad gäller funktionalitet, då är frågan om vi inte ser liknande utveckling som på bilar. Alltså mindre motorer mera tvångsmatning.

En 400cc fyra på 120hk roll nån lämplig touring? En 600cc trippel på 170hk för nån streetfighter?

Möjligheterna är stora anser jag. :-)

Tänk en Guldvinge med kompressor! Boxer 6a på 350hk! Lr nä, vänta nu....
 

Ok, nu lär jag väl bli fullständigt utskrattad men... kan nån förklara för mig var strålkastaren sitter?

Luftintagen är ju rätt så lätt att hitta, men var är lyktan/-orna?

Det känns som jag missat något väsentligt. Alltså som vanligt...

PS. Sen så skulle jag också vilja få kommentera den totala idiotin med att bygga värsta bågen utan att ha plats för bruden bakpå. :dummer
 
Turbo är säkert jättebra för gata men för roadracing är det en högvarvig sugmotor som gäller. Punkt slut.
 
Ok, nu lär jag väl bli fullständigt utskrattad men... kan nån förklara för mig var strålkastaren sitter?

Luftintagen är ju rätt så lätt att hitta, men var är lyktan/-orna?

Det känns som jag missat något väsentligt. Alltså som vanligt...

PS. Sen så skulle jag också vilja få kommentera den totala idiotin med att bygga värsta bågen utan att ha plats för bruden bakpå. :dummer
För att den inte har några lysen, det som visats hitintills är H2R som inte kommer få köras på gata.

Turbo är säkert jättebra för gata men för roadracing är det en högvarvig sugmotor som gäller. Punkt slut.
Vilken tur att Ninja H2/H2R inte har turbo då utan en mekaniskt driven centrifugalkompressor...
 
För att den inte har några lysen, det som visats hitintills är H2R som inte kommer få köras på gata.

Ha, ha, ha, :rofl Jag trodde det var H2:an som skulle offentliggöras idag. Sorry my bad.

Med andra ord så är utseendet på den där H2R-maskinen lika intressant som en formel 1-ferrari är för den som är sugen på att köpa sig en gatferrari.

Jag kanske återkommer när Kawasaki släpper nån form av intressant information. :glömdet
 
Va fan, det var ju typ igår du körde "ninja" 250/300.. Så mycket blodadtand kan du inte fått med r6an..

Gathojen jag tänkte byta mot H2 isf, babyninjan är väl ett par år sen nu iaf. :hihi
Det går fortfarande skitsakta på bana med R6an, så känns onödigt att byta ut den. :crash Planen är att byta ut den mot något mindre antikt 2016. Anledningen att jag skulle få dra ner på rejsandet är att plånboken inte skulle orka med både uppgradering av gathoj och rejs. :gråta
 
Gathojen jag tänkte byta mot H2 isf, babyninjan är väl ett par år sen nu iaf. :hihi
Det går fortfarande skitsakta på bana med R6an, så känns onödigt att byta ut den. :crash Planen är att byta ut den mot något mindre antikt 2016. Anledningen att jag skulle få dra ner på rejsandet är att plånboken inte skulle orka med både uppgradering av gathoj och rejs. :gråta

Om du köper en H2 så vill jag paxa platsen för din bästa kompis åtminstone för 15 minuter någon varm och fin sommardag :rodnar
Bara för att man inte gillar överladdning så betyder det ju inte att man inte vill provköra en H2 :)
Under tiden jag förmodligen ligger och pressar din H2 i sisådär 90 Km/h plus så kan du se hur enkelt det är att höja och sänka sadeln på min Bandit 1250.
 
Kan tänka mig att det där inte blir en gathoj... Utan en sån där specialhoj man kan köpa om man har pengarna?
 
Om du köper en H2 så vill jag paxa platsen för din bästa kompis åtminstone för 15 minuter någon varm och fin sommardag :rodnar
Bara för att man inte gillar överladdning så betyder det ju inte att man inte vill provköra en H2 :)
Under tiden jag förmodligen ligger och pressar din H2 i sisådär 90 Km/h plus så kan du se hur enkelt det är att höja och sänka sadeln på min Bandit 1250.

Sambon har en GSX1250F. :hihi
Misstänker att jag helt plötsligt blivit mer poppis på forumet om jag skaffade och lät folk provköra H2an. :banana
Finns ju dessutom en bit motorväg precis utanför Enköping där man kan pressa den lite sådär olagligt. :crash
 
Skulle va kul om någon blaska prestandatestar den sen mot en nyare turbogixxer eller nåt med jämförbar effekt. Prestanda per krona, ny H2R mot ett sprillans nytt turbobygge på en modern litermaskin.
 
Sambon har en GSX1250F. :hihi
Misstänker att jag helt plötsligt blivit mer poppis på forumet om jag skaffade och lät folk provköra H2an. :banana
Finns ju dessutom en bit motorväg precis utanför Enköping där man kan pressa den lite sådär olagligt. :crash


Hade du köpt en H2"x" oavsett hade jag smacka dit en 250 klibba:arsele hihi!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top