EvilBarbie
vinter dystert
Snygg mugg! AVA har väl 50% på priserna i verkstan oxå (tror de gäller om man lämnar in hojjen senast i feb.)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sandstream skrev:När det gäller MC-tillbehör så tror jag att marginalerna är minst 50% och för det mesta mer än så.
Upptäckte att Lelles tar 1000:- för Arai visir.Slappa skrev:Det är ingen som vet om dom rear ut visir till Arai hjälmar nånstans ?
Är ju äckligt dyra ju!![]()
//D
Här har du billigare, cirka 650:- från England.Ninjaboy skrev:Upptäckte att Lelles tar 1000:- för Arai visir.Här har du billigare, cirka 650:- från England.
http://www.racevisors.co.uk/catalogue.php?display=products&product_type_id=1&manufacturer_id=3
Slappa skrev:Jo jag vet, har kollat in den sidan förrut men tack!
Beställer man därifrån så går de på 780 inklusive frakt vilket jag tycker är väl högt iaf för ett visir.
//D
JoUh skrev:Haha, dyrare än min nuvarande hjälm.![]()
ceasar skrev:läge för en ny kanske???
Det beror på vilken bransch man är iJoUh skrev:50% marginal är ju inte jädra blodigt. Säljer man för halva priset sedan så har man ju nästan förlorat på det..

sandstream skrev:Det beror på vilken bransch man är i
I min bransch, hemelektronik, så är konkurrensen stenhård och marginaler på 5-10% är inte ovanligt (som ska täcka alla kostnader = nästan omöjligt).
Inom datorbranschen ska marginalerna vara ännu sämre (har jag hört).
Nedåt 2-3% så då gäller det att ha sanslösa volymer.
Ninjaboy skrev:Upptäckte att Lelles tar 1000:- för Arai visir.Här har du billigare, cirka 650:- från England.
http://www.racevisors.co.uk/catalogue.php?display=products&product_type_id=1&manufacturer_id=3
svampe skrev:Men det är pimp-visiren.
Ett mörkrök går på ca 625:-
Men visst de är dyra, och bra.
Ninjaboy skrev:Vart menar du? Lelles tar 765:- för vanliga och RaceVisors ungefär 450:-. Jag har bara det klara originalvisiret och har tänkt köra med det på kvällar och sedan köpa pimp edition till dagskörningen.![]()
Du ska gå ner på knä varje morgon och be i riktning mot fabriken som gör kläderna!JoUh skrev:Damn, så när jag säljer kläder med över 60% marginal ska jag vara nöjd?!![]()
Aja, det fanns ju en anledning att man gav upp databranschen och började sälja kläder istället..![]()
JoUh skrev:Damn, så när jag säljer kläder med över 60% marginal ska jag vara nöjd?!![]()
Aja, det fanns ju en anledning att man gav upp databranschen och började sälja kläder istället..![]()
lillen_71 skrev:Jag köpte en sprillans GSXR 750 04a på AVA för ca 90000kr nyligen.
Dom hade två till för samma peng ,det kallar jag kanonpris
skynda fynda.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |