Nya kanonpriser på AVA

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Snygg mugg! AVA har väl 50% på priserna i verkstan oxå (tror de gäller om man lämnar in hojjen senast i feb.)

Jag blir precis som en annan i tråden lika förvånad varje gång någon rear ut föregående års modeller till halva priset.
Det visar bara att det normala priset har en sanslöst bra marginal och att konkurrensen är lika med noll.

Visst kostar det teoretiskt att ha saker på lager men man säljer dem inte med förlust förrän det börjar bli jäkligt trångt.

När det gäller MC-tillbehör så tror jag att marginalerna är minst 50% och för det mesta mer än så.

Känns som det är dags att starta en egen butik! :D

sandstream skrev:
När det gäller MC-tillbehör så tror jag att marginalerna är minst 50% och för det mesta mer än så.

50% marginal är ju inte jädra blodigt. Säljer man för halva priset sedan så har man ju nästan förlorat på det..

Att man säljer ut så är antagligen för att göra plats för nyheterna och slippa ha ett out-of-date-lager, som blir svårare och svårare att sälja av.

Slappa skrev:
Jo jag vet, har kollat in den sidan förrut men tack!
Beställer man därifrån så går de på 780 inklusive frakt vilket jag tycker är väl högt iaf för ett visir.
//D

Haha, dyrare än min nuvarande hjälm. :)

ceasar skrev:
läge för en ny kanske???

Det är en Nolan N81E som jag fick för 700kr (NY) och har kört med den i 2 säsonger. Men det är som du säger läge för en ny. Spånar lite på Shoei X-spirit..

JoUh skrev:
50% marginal är ju inte jädra blodigt. Säljer man för halva priset sedan så har man ju nästan förlorat på det..
Det beror på vilken bransch man är i :)

I min bransch, hemelektronik, så är konkurrensen stenhård och marginaler på 5-10% är inte ovanligt (som ska täcka alla kostnader = nästan omöjligt).
Inom datorbranschen ska marginalerna vara ännu sämre (har jag hört).
Nedåt 2-3% så då gäller det att ha sanslösa volymer.

Jodå. Precis. Som standard säljer jag med 5-15% i täckningsbidrag. (it-branchen.)

Och då har man ibland brallorna nere på 3-4%. :arsele

Men då är det, precis som du säger, stor-affärer.

sandstream skrev:
Det beror på vilken bransch man är i :)

I min bransch, hemelektronik, så är konkurrensen stenhård och marginaler på 5-10% är inte ovanligt (som ska täcka alla kostnader = nästan omöjligt).
Inom datorbranschen ska marginalerna vara ännu sämre (har jag hört).
Nedåt 2-3% så då gäller det att ha sanslösa volymer.

Damn, så när jag säljer kläder med över 60% marginal ska jag vara nöjd?! :va

Aja, det fanns ju en anledning att man gav upp databranschen och började sälja kläder istället.. :tummenupp

svampe skrev:
Men det är pimp-visiren.
Ett mörkrök går på ca 625:-

Men visst de är dyra, och bra.

Vart kostar det 625:-? Lelles tar 765:- (nyaste 2005 klädeskatalogen) för vanliga och RaceVisors ungefär 450:-. Jag har bara det klara originalvisiret och har tänkt köra med det på kvällar och sedan köpa pimp edition till dagskörningen. :cool:

Ninjaboy skrev:
Vart menar du? Lelles tar 765:- för vanliga och RaceVisors ungefär 450:-. Jag har bara det klara originalvisiret och har tänkt köra med det på kvällar och sedan köpa pimp edition till dagskörningen. :cool:

Jag köpte ett mörkrök på AVA i juli -04 för 625:-

Priset kan ju ha gått upp men 140:- känns ganska mycket.

Apropå Rean på AVA... De säljer 2004 års modellen av Kawasakis 161kg tunga ZX-6R 636 med 125 hk till kanonpriset 89 900:- Blev fett sugen på att byta upp mig men att höja försäkringen från 8000:- /år till 19st lusentappar kändes lite väl tungt. Får avvakta till nästa år :(

JoUh skrev:

Aja, det fanns ju en anledning att man gav upp databranschen och började sälja kläder istället.. :tummenupp
Du ska gå ner på knä varje morgon och be i riktning mot fabriken som gör kläderna! :tummenupp

Jag köpte en sprillans GSXR 750 04a på AVA för ca 90000kr nyligen :) .
Dom hade två till för samma peng ,det kallar jag kanonpris
skynda fynda.

JoUh skrev:

Absolut, rena rean ;P Beror väl lite på vavd det är för kläder, märkeskläder kan man spä på rätt bra, folk köper ju ändån :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman