Nya invandringsregler-förslaget

Det är ju väldigt många här som verkar mycket engagerade i frågan på ett eller annat sätt. Vore ju kul att se om några kanske t o m har förslag på hur problemen ska lösas. Kom igen nu och lägg upp era realistiska strategier.

REALISTISK STRATEGIER.
okej till att börja med ska vi inte ta in fler invandrare än vad vi klarar av att intergrera på ett bra sätt! Med intergrering menar jag de ska lära sig språket skriva och tala. De ska ha en bostad och ett jobb. Hälst inte alla på samma ställe för de hjälper ingen.
asyl perioderna måste kortas vilket jag tror skulle vara enklare med mindre asylsökande och med klarare kriterier för vilka som stannar och inte.
om de inte lyckats få ett jobb så ska de när kriget är över åka hem. Kan inte se varför skattebetalarna här ska förse dem med bidrag de borde vara de ursprungliga landets ensak. tycker de borde ligga i ens egen patriotism att man vill hjälpa till att återuppbygga sitt land igen efter ett krig.

hoppas du kan läsa de jag skrivit!:arsele

Vogge. Sånt där är realistiska förslag:yoparty

Jag har ett eget, men det är ( i dagens Sverige) inte så realistiskt tyvärr, så det får tas med en stor nypa salt.
Alla som söker uppehållstillstånd eller asyl ska redan på dag 1 få Sveriges lagar och regler klargjorda för sig på sitt eget språk. Därefter ska vissa krav uppfyllas för att få stanna i Sverige, nämligen:
1. Ett kontrakt ska undertecknas (självklart på deras språk) av samtliga som vill stanna där det framgår att de förstår vilka lagar som gäller i Sverige. Om dom bryter mot lagen ska: Vid grova brott som normalt ger fängelse utfärdas omedelbar utvisning ur landet. Upprepade brott med lägre straffskala leder till utvisning (någon typ av gräns där för hur många).
2. Alla ska, utan undantag, studera och lära sig svenska och svensk kultur(ca 6-8 tim/dag), ingen skola=inga pengar (gäller hela alla som gått ut grundskolan). Efter 6 månader upphör statens hjälp med bidrag (existensminimum) och personerna ska se till att bli självförsörjande. Samma regler vad gäller socialbidrag, bostad o.s.v ska gälla som för övriga i landet.
3. Så länge personen vill vara icke svensk medborgare gäller det kontrakt som skrivits under vid ankomst. Medborgarskap i Sverige ger inget skydd mot utvisning om det gäller riktigt grova brott med hög straffskala.
4. Omedelbar utvisning om hedersrelaterat våld, könsstympning eller tvångsgifte skulle förekomma efter att kontraktet undertecknats.
5. Ingen religions eller ursprungs-särbehandling får förekomma, varken för eller emot. Alltså, den som har en religion får praktisera den på sin fritid och kan inte ställa några krav i vare sig skola eller på arbetsplatser om särbehandling på grund av detta. Gäller ALLA religioner/frikyrkor och dess utövare.

Jag vet att det här låter som värsta Hitleridéerna, men det skulle vara ärligare mot alla parter. Om en person känner att det här kan jag inte leva med, så finns inget tvång att stanna i landet.
Ingen kan heller komma och påstå sig "inte förstå" att man inte får begå brott.
Och framförallt skulle vi slippa ha en massa människor som gnäller över hur orättvist det är "att invandrare får minsann bla, bla, bla".
Nu orkar jag inte skriva mer, så det blir lite halvhafsigt men nån kan säkert förstå något av det jag fått med.

Last edited:
3. Medborgarskap i Sverige ger inget skydd mot utvisning om det gäller riktigt grova brott med hög straffskala.

Undrar till vilket land jag skulle bli utvisad, jag har vad jag vet rötter i Danmark, Tyskland, Polen samt Belgien. Får man själv välja eller är det det som ligger närmast i tiden? Det skulle nog bli Danmark i så fall, det är bara två generationer sen.

Undrar till vilket land jag skulle bli utvisad, jag har vad jag vet rötter i Danmark, Tyskland, Polen samt Belgien. Får man själv välja eller är det det som ligger närmast i tiden? Det skulle nog bli Danmark i så fall, det är bara två generationer sen.

Söker du uppehållstillstånd eller asyl här?

3. Så länge personen vill vara icke svensk medborgare gäller det kontrakt som skrivits under vid ankomst. Medborgarskap i Sverige ger inget skydd mot utvisning om det gäller riktigt grova brott med hög straffskala.

Det känns väl lite märkligt att man ej ska vara skyddad mot utvisning om man har svenskt medborgarskap, detta är ju trots allt grundlagsskyddat i Sverige.
Du får ju även behålla ditt svenska medborgarskap även om du har fått det på falska grunder.

Men ett realistiskt sätt är väl att behålla invandringen på en nivå som gör att asylprocessen kan göras rättssäkert och på en så kort tid som möjligt. Att det ej skall vara möjligt att vägra återvända till sitt hemland efter ett avvisningsbeslut.
Att man ej skall ha rätt till en prövning om man har tagit sig in i landet på falska papper eller via människosmugglare.

Att de som kommer hit skall veta att de förumon rättigheter även har SKYLDIGHETER och om de behandlar sitt nya hemland med respekt kommer de även åtnjuta detsamma.

Lösningen på indragna medborgarskap är att inte dela ut dem från början.
Är det någon som flyr sitt medborgarskap verkligen?

Att de som kommer hit skall veta att de förumon rättigheter även har SKYLDIGHETER och om de behandlar sitt nya hemland med respekt kommer de även åtnjuta detsamma.

Fast det är ju just det, man har ju inga skyldigheter. Vad skulle det vara, att följa lagen typ? I övrigt är det ju bara att glida runt.

Last edited:
:D Det som är det lustiga är att ni är lika dåliga på att lägga fram fakta som "SD-ivrarna".
Sen gillar jag att vältra mig i mina inskränkta tankar.:arsele
nu ljuger du för dig själv också.. det sista jag minns var att du övergav den förra tråden precis som du har krypit iväg från den vi nu befinner oss i.. argumentera istället och överbevisa mig med hjälp av fakta och väl underbyggda åsikter så kanske du faktiskt får fram något vettigt..

2. Alla ska, utan undantag, studera och lära sig svenska och svensk kultur(ca 6-8 tim/dag), ingen skola=inga pengar (gäller hela alla som gått ut grundskolan). Efter 6 månader upphör statens hjälp med bidrag (existensminimum) och personerna ska se till att bli självförsörjande. Samma regler vad gäller socialbidrag, bostad o.s.v ska gälla som för övriga i landet.
jag tycker inte att dina förslag var utmärkta.. men jag känner inte behovet av att koka ihop egna heller.. däremot skulle jag vilja veta var du ska trolla fram pengarna för den här undervisningen.. vad händer vid längre sjukdom hos lärare eller elev.. ska vi ta hänsyn till inlärningssvårigheter.. osvosv..

jag skulle snarare vilja införa arabiska el farsi två timmar i veckan på alla grundskolor.. vi har resurser och förutsättningar för ett sådant projekt, något som dessa människor inte har..

jag skulle snarare vilja införa arabiska el farsi två timmar i veckan på alla grundskolor.. vi har resurser och förutsättningar för ett sådant projekt, något som dessa människor inte har..

:rofl
Jag börjar gilla din stil.

reservdunk(2).jpg

http://www.youtube.com/watch?v=ugiBP47MKrU

Precis så äre i Malmö

EDIT: Kanske OT, var tvungen=)

Som han beskrev var inte samma sak som hände på klippet.

Sedan, några invandrare dricker lite öl/sprit. Har sina finaste sommar kläder och nån kille kastar en frisbee i huvudet på honom. Vart lite muck och sen var den över, ser det inte som nå typiskt utan har sett häftiga svenska killar leka lika coola vid sådana situationer. Sen döm inte alla invandrare efter några fulla idiotiska ungdomar.

Som han beskrev var inte samma sak som hände på klippet.

Sedan, några invandrare dricker lite öl/sprit. Har sina finaste sommar kläder och nån kille kastar en frisbee i huvudet på honom. Vart lite muck och sen var den över, ser det inte som nå typiskt utan har sett häftiga svenska killar leka lika coola vid sådana situationer. Sen döm inte alla invandrare efter några fulla idiotiska ungdomar.

Jo det finna häftiga "svenskar" me.
Dömmer inte alla, dömmer dem i Malmö.
Finns många invandrare i Malmö som är som en i mängden sen finns dessa häftiga killar me.
Kaxiga "Blattar" betyder inte för mig att de är av utlänskt ursprung utan deras sett, attityd.
Finns somsagt lika många helsvenska som betr sig likadant.
Problemet i Malmö (Skåne) är att det är de häftiga killarna som syns inte de ordentliga som sköter sig.

nu ljuger du för dig själv också.. det sista jag minns var att du övergav den förra tråden precis som du har krypit iväg från den vi nu befinner oss i.. argumentera istället och överbevisa mig med hjälp av fakta och väl underbyggda åsikter så kanske du faktiskt får fram något vettigt..

Jag har inget intresse att övertyga dig att byta åsikt/värderingar, tycker helt klart att du har rätt att tycka att det ska införas arabiska 2h/vecka i skolan.
Det du föreslår skulle nog ha en otroligt negativ effekt.
Börjar du inse att barn inte alltid är små änglar så kanske du ser konsekvenserna.
Tror du främlingsfientligheten skulle minska?

Bor det många svenskar i Rosengård?

Ingen aning.
Kände en kille från rosengård tidigare.
De hade en helsvensk i klassen, en tjej.
Hon kallades "Potatis" för det var det svenskaste de kunde komma på=)

Rosengård är inte problemet.
Går hellre genom rosengård än centrala malmö

Ingen aning.
Kände en kille från rosengård tidigare.
De hade en helsvensk i klassen, en tjej.
Hon kallades "Potatis" för det var det svenskaste de kunde komma på=)

Rosengård är inte problemet.
Går hellre genom rosengård än centrala malmö

Ok inte ett problem att det är 90% arbetslöshet? Inget problem att hälften inte kan svenska?(om ens det räcker)

Ja du, det ser jag på jobbet ganska ofta att de "flyr" sitt medborgarskap och den högsta drömmen är ett svenskt medborgarskap, för att när man har fått det i sin hand kunna åka tillbaka till det land man "flydde" ifrån, "tappa" bort sitt pass, alltså sälja det för att sedan smuggla in diverse människor till Sverige.

Klart man har skyldigheter, det har alla människor som bor i ett land, det är bara att i Sverige "trygghetsnarkomanernas" hemvist är alla så rädda att tala om det. Lära sig svenska tex, följa landets lagar, sätta sig in i hur landet fungerar.

När jag flyttade utomlands så fick inte jag någon hjälp hos myndigheter på mitt språk, jag fick ingen xtra hjälp, utan jag hade valt att bo i detta land och fick finna mig i det. När vissa gjorde narr av min accent så betalade jag en logoped för att hjälpa mig att förbättra språket. En normal människa som verkligen vill bosätta sig i ett nytt land vet att det finns skyldigheter.

jag tycker inte att dina förslag var utmärkta.. men jag känner inte behovet av att koka ihop egna heller.. däremot skulle jag vilja veta var du ska trolla fram pengarna för den här undervisningen.. vad händer vid längre sjukdom hos lärare eller elev.. ska vi ta hänsyn till inlärningssvårigheter.. osvosv..

Som jag skrev var mitt förslag inte realistiskt på något sätt.
Varför ska vi införa arabiska i grundskolan? Där hänger jag verkligen inte med, då vore det väl mer logiskt med något av dom större europeiska språken, om du nu menar att alla ska ta del av undervisningen.
Att det i nuläget skulle vara billigare att ha människor som inte får lära sig svenska och därmed inte får en bra hjälp till arbete tvivlar jag på. Oavsett inlärningssvårigheter tror jag faktiskt att man lär sig en himla massa om man pluggar 5 dagar i veckan, 8timmar/dag. Det kan inte vara mer hälsosamt för människor att leva under minst samma tidsperiod utan att ha någon som helst stimulans. Vid längre sjukdom, ja då får väl samma regler gälla som för alla andra, försäkringskassan beslutar om ifall personen är så sjuk att den behöver vara sjukskriven.
Anledningen till att jag personligen tycker att det är viktigt med språkläran är p.g.a att kvoteringar av alla slag ger mig utslag, oavsett om det gäller kön eller annat. En arbetsgivare väljer sina anställda efter dom kvalifikationer som behövs för att klara av arbetet, sen är det upp till den sökande att vara så bra som arbetsgivaren önskar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph