Nya Honda RCV-1

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Young Machine, en japansk mc-tidning, har släppt bilder på vad som verkar vara Honda's nya V4 sporthoj, Honda RCV-1.
Den ska baseras på deras MotoGP-modell RC213V och vara en gatlegal 1000cc V4, så som Ducati gjorde med deras Desmosedici RR. Den ska även vara som bas för Honda's CRT hojar och eftersom den ska homologiseras så kommer den säkerligen dyka upp i WSBK.

Jag kan inte japanska och hittar inget översatt än från själva tidningen, men kan räkna med att den blir det någon gång den här veckan!

201212.jpg

Honda-RCV-1000_B.jpg

hondarcv1-1.jpg


Fast Bikes Magazine citerar: "Wow! Say hello to the new RCV-1, Honda's sportsbike V4 for the masses, and the basis of its new CRT project. Thanks Young Machine magazine!"

Bike Sverige la upp tidigare idag att Dave Hancock, europeiska Hondas chef över produktplanering, sagt att modellen kommer att prissättas till ungefär 800 000kr!


Diskutera, posta nyheter och bilder här i tråden

Källor:
http://www.bike.se/nyheter/hondas-varsting-prissatt
http://www.naigai-p.co.jp/youngmachine/magazine/
http://www.facebook.com/FastBikesMagazine/posts/375962489157070
 

Bifogat

  • hondarcv1-1.jpg
    hondarcv1-1.jpg
    74.8 KB · Visningar: 201
Last edited:
Får jag vara först med att säga att den var äckligt ful? :D

Såg acceptabel ut från sidan men annars...?

Prislappen är ju något avtändande också...
 
I en linje från handtag till bakre hjulaxel var den fräsig.
Framför styret och bakom sadeln var det Deauville-klass.

Prislappen var Ducati++
Förmodligen är den fantastisk.
 
Vilken besvikelse för medelsvensson .. vad värmer det dig å mig att det finns en hoj som kostar 800k?
 
Varför denna hype? Trodde japsåkare gillade rad-fyror? "batterilådan" och kutsen bak ser ju ut som nåt från 90talet.. Är den lackade ljuddämparen altså en del av kåpan?
Huggern får mig att tänka på en hayabusa :S
 
Förbannat ful, påminner lite om cbr1000-87/89 ?
Honda-CBR_1000F-1987.jpg
 
är iofs ny vaken! men cykeln Bike visar är ju riktig go med enkelsving o andra lyse o kåpor etc etc .. fast det är ju en helt annan cykel än vad japanska tidningen visar :va
 
Ducati-Desmosedici-RR-front.jpg


tumblr_m8q6x1JxWX1r40on3o1_500.jpg


ducati_desmosedici_rr_gp06.jpg


Enligt mig snyggare, men att Ducati bygger snyggare hojar än Honda är väl ingen världsnyhet direkt... det är så det ska vara :)
 
Förbannat ful, påminner lite om cbr1000-87/89 ?
View attachment 373438


Hahaha! Det var min första tanke också. En sådan får man väl för ca 20 000 idag så det känns mer prisvärd än en ny för 800 000 ;).
Skämt åsido. Den är säkert jättesnabb och ball på många sätt, men snygg var den inte. Svingen ser ut att vara tillyxad av någon som satt sig vid ett CAD-program för första gången och testar ifall de kan skapa något. Väldig tråkigt för min del som gärna hade ägt en V4 någon gång i livet och hade en liten förhoppning om att denna kunde bli något (även om jag nog trodde att prislappen skulle ligga alldeles för högt runt 400 000 och inte det dubbla!). Nu är det återigen endast Aprilia som kan vara intressant.
 
Hahaha! Det var min första tanke också. En sådan får man väl för ca 20 000 idag så det känns mer prisvärd än en ny för 800 000 ;).
Skämt åsido. Den är säkert jättesnabb och ball på många sätt, men snygg var den inte. Svingen ser ut att vara tillyxad av någon som satt sig vid ett CAD-program för första gången och testar ifall de kan skapa något. Väldig tråkigt för min del som gärna hade ägt en V4 någon gång i livet och hade en liten förhoppning om att denna kunde bli något (även om jag nog trodde att prislappen skulle ligga alldeles för högt runt 400 000 och inte det dubbla!). Nu är det återigen endast Aprilia som kan vara intressant.

Är inte en desmo intressant då? I Duskland finns de för under 400 lök, runt 350 kan du väl punga ut någon gång i ditt liv? :)
 
med tanke på allt material som går åt till klumpsvingen på den i japantidningen,så förstår jag att den är dyr
 
Back
Top