Nya Honda RCV-1

De son inte hade råd med en NR-750 för 20 år sedan får en ny chans nu då.

Klart man skulle vilja ha en!

Har ingenting med försäljning att göra, men det ska produceras minst 1 000st för att kunna tävla i WSBK.

fast det har väl det om tanken är att den ska vara till grund för wsbk och CRT. CRT klara sig utan men inte wsbk.

3000 st på ett år borde inte vara ett problem för Honda att få sålda.

hitta detta precis
"2.9.2.1 FIRST TIME APPLICATION FOR HOMOLOGATION

A manufacturer requesting a homologation for the very first time in its existence must follow the procedure below.

· The manufacturer must have produced at least a quantity of 125 motorcycles prior to the homologation inspection. The motorcycle must be on sale to the public at that time.

· The minimum quantity of 500 units must be reached by the end of September of the current year.

· The minimum quantity of 1000 units must be reached by the end of December of the current year.

· From 2010 onwards the minimum quantity will be 3000 units.

· All motorcycles must be identical to the model to be homologated with the same specifications.

· Proof of production quantities must be provided by certified documentation as stated in Article 2.9.2.

· The FIM will withdraw the homologation if these rules are not respected."

Fattar inte snacket om att den är ful?

Visst rent estetiskt sett kanske den inte är snyggast men för mig är det prestanda som gör en hoj intressant och bara grejerna på den här är så sjukt porriga att den blir snygg automatiskt för mig!

photoshop såklart...

Finns det några uppgifter om vad det är för motor och vad den presterar?

Finns det några uppgifter om vad det är för motor och vad den presterar?

Ska den platsa som CRT-hoj i MotoGP så bör den ju vara någorlunda konkurrenskraftig rent motormässigt så allt för klen kan den inte vara. Jag misstänker en snällare variant av motorn som sitter i GP-hojen.

Fattar inte snacket om att den är ful?

Visst rent estetiskt sett kanske den inte är snyggast men för mig är det prestanda som gör en hoj intressant och bara grejerna på den här är så sjukt porriga att den blir snygg automatiskt för mig!

Vilka grejer menar du? Vi som bara sett bilden i första inlägget e ju nyfikna på porren!

Back