Nya Honda CBR 1000RR

Status
Ej öppen för fler svar.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Var till Stockholms MC-varuhus häromdagen och tittade lite på den nya Cibbern.
Gräsligt ful:( Jag har aldrig ägt en Honda, Tänkte eventuellt slå till på en CB 1000r,
Då får jag läsa i senaste BIKE att den lider av ett fabriksfel, kommer inte ihåg riktigt vad det var men iaf, Det går ju på garantin så det är lungt tänkte jag, Sen så läser jag ett annat test om just CB 1000r,, Jo där kommer det fram att det är den enda literhojen som har ett 180 bakdäck, skit tänkte jag dom andra har ju 190, det är mycket coolare, men vafan det kan man ju alltid byta i efterhand, jag försätter att läsa. I testet framkommer det tydligt att den är slöast av samtliga i testet också:gråta Så det blir nog ingen Honda på ett tag framöver, Min poäng med denna tråd är helt enkelt att Honda har blivit dåliga på senaste åren och att dom lever vidare på ett gott rykte.

Nääääh, va säääger du?!

Är den slö o har smalt bakdäck, fy.
Den kanske har ett otroligt chassi o svänger på en femöring, men den är slöööö och har smalt bakdäck, fyyyy.

då måste nya RSV4 F Vara JÄvLigt Cool den Har 200/55-17 däck från fabrik

Är dom andra hojarna sämre för att dom har 190 bakdäck?
Svar=nej:7peta

Kan inte dom andra hojarna i klassen också svänga på en femöring?
Måste inte en hoj vara sämst i klassen?

Är dom andra hojarna sämre för att dom har 190 bakdäck?
Svar=nej:7peta

Kan inte dom andra hojarna i klassen också svänga på en femöring?
Måste inte en hoj vara sämst i klassen?

Du tog upp att hojen är slöast i klassen o har smalt bakdäck, med dem två fakta så kom du fram till att Honda har blivit dåliga.
Det kan säkert stämma att de andra hojarna faktiskt är bättre på allt men då kan man ju ta o kolla på dem delarna också innan man säger att Hondan är sämst för den är slö :död

Haha, herregud. Kanske ska köpa en chopper med 280 bakdäck så blir det ju riktigt coolt!? Av dina kommentarer att dömma så undrar man ens om du kört någon mc? Vem bryr sig om det är 1cm bredare däck eller inte.. Bredden bestäms dock inte bara av däckets storlek, utan även bredden på fälgen, så har den lika bred fälg bak som de andra, så behöver det inte ens vara 10mm skillnad. Men det är lite väl onödigt att gå in på det kanske.

Mitt råd är att du ska testa och köra hojarna själva, och köpa den de trivs bäst med. Inte den som har bredast bakdäck eller mest effekt. Och förövrigt så är smaken som baken, jag tycker nya CBR1000RR är riktigt snygg, även fast den inte uppdaterats så mkt från 2008 års modell.

Och för att skriva en grej till, såg ett stort test på 8st literhojjar, alltså alla japaner, italienare, s1000rr osv, fastän s1000rr var överlägset snabbast rakt fram osv. Och många var snabbare än CBR1000rr rakt fram, så satte cbr:en snabbare varv än alla andra värsting hojar på sitt 2:a varv på banan. Då var duccen inte ens basversionen utan var med en corse om jag inte minns fel. (antingen en 1198 eller 1098, minns ej, men vet bara att den var överlägset dyrast i testet då den kosta som 2st cbr)

Det de skrev var att chassit var så otroligt bra på cbr:en och de kände sig så bekväma på den på direkten. Fastän vissa hojar var rätt mkt snabbare rakt fram.

(Detta test utfördes av flera proffs-förare, där de tog den bästa tiden overall av alla förare för hojen, dock var nog 6/8 tider av samma förare) :)

Så bara för en hoj är klenast behöver den inte vara sämst eller långsamast..

Honda CBR 1000 RR är den mest drifttåliga utan problem.

Men köp en BMW 2011 så har du pulver tills det rasar vet jag :)

Mvh

Hynda Pro SBK #58

Ska trådskaparen köpa en CBR1000RR eller tjejhoj som CB1000r?
Eftersom det är så oklart redan i första inlägget så tror att att det här är en troll-tråd.
"Då får jag läsa i senaste BIKE att den lider av ett fabriksfel, kommer inte ihåg riktigt vad det var "
:glömdet

Jag fattar inte heller?

Gnäller du på streetfightern CB1000R med den ner-tunade Fireblademotorn från 2007 eller gäller gnället nya 2012 CBR1000RR Fireblade?
Min 2010:a CBR100RRA har iallafall 190 bakdäck så jag undrar vad det är du snöat in dig på? :va

Jag tittade på den nya CBR 1000RR , Den stod i vägen helt enkelt, skulle aldrig köpa en CBR 1000RR för dom är så jävla fula! men däremot så var jag intresserad av att köpa en Honda CB 1000R... en tjejhoj enligt en Victor.
Tycker att Honda har ett jävligt dåligt sortiment helt enkelt, Finns inte en end klockren hoj i programmet,
Sen kommer jag väl snart att få en jävligt kass kommentar som.... smaken är som baken , eller allting är relativt:3freak
Sen svar till Istvan84 som undrar om jag har någonsin kört MC så kan jag säga dig att jag har haft alla jävla hojar i literklassen förutom just CBR 1000RR för att den är som jag sa tidigare= Så jävla FUL!!!!!!
Jag delar garage med Bikeredaktionen:yoparty Så lägg ner skitsnacket om slöast kan vara bäst och köp den som du tycker är snyggast... Dom grabbarna jobbar stenhårt med att ge oss lite kött på benen inför ett hojval!
Undrar om jag ska upp till grabbarna på redaktionen imorgon och ta en kopp kaffe och snacka skit om nya CBR 1000RR:hihi

Följdfråga: Har någon tillverkare en klockren / felfri hoj? :va

Undra hur diskussionen gick när du köpte din nuvarande FZ8? Den om något kan väl betraktas som en dålig kompromiss på alla sätt då den varken är märkbart bättre än en 700cc hoj och dessutom ser ut som ett dåligt examensarbete från Konstfack.

Men det framgår ju tydligt vad dina kriterier är i första inlägget. Fett bakdäck och znabb!

Last edited:
Min FZ-8 Köpte jag för att den är enligt mig, Jävligt snygg!
Och jag ångrar det inte en sekund då den har exakt samma mått som FZ1-N, vilket är en hoj som jag också älskar, men den känns ouppdaterad och gammal, FZ-8an känns modern och nytänkande. Med det sagt så har jag inte heller sagt att det är världens bästa hoj:7peta Den roligaste hojen kanske vore en Triumph Speed Triple. Det enda som skiter sig med Trajjan är den fattiga garantin på 2 år. Annars så är den klockren enligt mig.

meep meep, FZ8 är så jäääääävla ful, så sjukt ful hoj så det är skrattretande.

:rofl

Nu vill du bara retas din buse, du är trött och kan inte sova :arsele men jag kan läsa en godnatt saga för dig tills du somnar, sen när du vaknar på morgonen kan du gå ut till garaget och provsitta din hoj.
Oops... såg att du inte en hade en hoj, bara gräsklippare:brynad Men det är ingen fara. Du får gärna vara med i forumet ändå:krama

Nu vill du bara retas din buse, du är trött och kan inte sova :arsele men jag kan läsa en godnatt saga för dig tills du somnar, sen när du vaknar på morgonen kan du gå ut till garaget och provsitta din hoj.
Oops... såg att du inte en hade en hoj, bara gräsklippare:brynad Men det är ingen fara. Du får gärna vara med i forumet ändå:krama

Nej jag är inte trött, därför kan jag inte sova.
Mina gräsklippare är ändå snabbare än din, fast du har nog bredare bakdäck så du vinner ändå.

Du är så skön asså, du kan inte köpa en hoj för den är slö, har för smalt bakdäck och är ful.
Men du kör en hoj som är slö och ful, fast inte enligt dig.
Nej fan just de, hondan kanske är snygg enligt andra :va

Du vill göra denna tråden till en faktatråd över vad alla ska tycka om hondorna, att de lever på gamla meriter och nu mera är fula och värdelösa hojar.
Men du baserar inte nånting av det på annan fakta än att du delar garage med BIKE och att du tycker så.

Hur kan du ens få för dig att starta en sån här tråd?
:rofl

Synd att du inte ens har en riktig hoj :hihi Annars så hade det varit kul att skriva till dig.
Men du är ju lika pantad som mig när du säger att min hoj är ful och slö:D Det verkar ju som att jag inte får säga det?
Har gräsklipparbönder dispans på SH?
PS. Honda CBR 1000RR har inte direkt varit känd för att vara snygg heller sedan 2008. =)
Men nyheterna kanske inte når till landet:fakta

Synd att du inte ens har en riktig hoj :hihi Annars så hade det varit kul att skriva till dig.
Men du är ju lika pantad som mig när du säger att min hoj är ful och slö:D Det verkar ju som att jag inte får säga det?
Har gräsklipparbönder dispans på SH?
PS. Honda CBR 1000RR har inte direkt varit känd för att vara snygg heller sedan 2008. =)
Men nyheterna kanske inte når till landet:fakta

Du får säga vad du vill, o du lyckades uttrycka dig så som du borde göra även i första inlägget när du talade om din FZ8, DU tycker den är snygg.
Men du missade den biten i ditt första inlägg och försökte få det till fakta att såhär är det, men nope, så är det inte.
Sen är det ju lite kul att du tjatar om dispens på SH när du själv kör runt på en FZ8, mina hojar är ju åtminstone tävlingsmotorcyklar.
Sen är ju iof frågan om du överhuvudtaget faktiskt har någon hoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP