Nya GoPro HERO 3 - Black Edition (Coolt på riktigt)

USD 400 - SEK 4500 ....

Hmmm...tror jag tjöper i USA...

400 dollar är ju cirka 3000 med en normal växelkurs på en bank idag. Bara köp från USA via Ebay no problemos. Köpte min förra GoPro från Usa, gick snabbt och smidigt. Den har bl.a. Wifi stöd och en kontroll, lite coolt är det :D

Vart kan man köpa den i USA som skickar till sverige?!

EDIT:
hittade på ebay men leverans 21 november, åker långt bort den 3/12 och vill ha den med då...

Last edited:
Black Edition kommer nog först om ett par v. De andra går att tjöpa nu. Det är blöck edition som man vill ha om oman ändå ska punga ut.

Men INTE 1080P i sony?! MEN 120fps i 720P...

120 fps i 720 är mer attraktivt för mig än 1080 i 30 eller 60. Med tanke på att 720 räcker mer än väl för youtube och amatör film så är det endast sjukt coolt att man har möjlighet att göra riktigt långsamma slowmotions vid hopp, wheelies etc.

Förstår inte riktigt Sonys kamera verkar ha Slow motion mode? Då den filmar i 120fps men GoPro tror jag gör det hela tiden, med ljud vill säga. Medans du måste välja att det ska vara slow motion på sony kameran. Så har iallafall jag förstått det. :'( den var ju lite billigare så jag tittade på den.

Så 100fps i både 720p och 920p är inte tillräckligt?

Det har Gopro Hero3 iaf och 50fps i 1080p i PAL

120fps i 720p i NTSC och 60fps i 1080p...

Mjah vad jag menar är att Sony kameran kan filma i 120 fps men då måste man välja det och allt är super slow motion, man har inte möjlighet att filma vanligt en åktur t.ex. och sen sega ner själva lyften eller nerlägget. Som jag förstått det, som man har i GoPron

Så Gopro kameran verkar väldigt lovande!!! Varit sugen på hero2 nu sedan den prissänktes rejält men nu lutar det åt en hero3 från Australien!!!

Tror nog att jag köper en Sony kamera, den verkar lite smidigare jämfört med GoPro att montera, även om jag överlag tror att GoPro HD 3 kommer vara en bättre kamera. Kommer använda den till bl.a. skidåkning nu i vinter så ett behagligt sätt att montera den är verkligen ett plus.

Synd att den bara fixar 60 m vatten...

Vart köper du sony kameran då?

Ebay från England. Att ha en stabilbild är för mig mer värdefullt än att kunna filma i högre FPS när man kör motorcykel. Faktiskt så är de allra flesta amatör filmer med gopro bara en jävla massa skakigheter. Men det finns fortfarande saker jag inte gillar och det är ljudet inte alltid är så jävla bra, med allt vindbrus och liknande... Men men tekniken går framåt :)

2800 inklusive frakt tror jag den nya Sony Kameran landar på... Tror också att tillbehör är snäppet billigare än till en GoPro..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman