Nya farthinder

Är väl egentligen inga problem, så länge allt går som vanligt.
Man sänker farten och kör där man ska köra.

Men så kommer det nån som prejar en/vägrar släppa in en eller annat jobbigt, som gör att man brassar rakt in i balken. :mad:

att folk ska ha så jävla svårt å släppa på gasen vid ett vägarbete
kan nån jävel försvara varför alla bilister kör så fort förbi vägbyggen bara för ja jobbar på vägen så är man ingen självmordskandidat
särskilt dom idioterna som kör lastbil för dom har ju inget vett när dom passerar ett vägarbete

pini skrev:
2071622 att folk ska ha så jävla svårt å släppa på gasen vid ett vägarbete
kan nån jävel försvara varför alla bilister kör så fort förbi vägbyggen bara för ja jobbar på vägen så är man ingen självmordskandidat
särskilt dom idioterna som kör lastbil för dom har ju inget vett när dom passerar ett vägarbete
Jahaja så var man en idiot numera också, trots att man kryper förbi
vägarbeten, helst med minst en lastbilsbredds avstånd.

Får väl dra bilister över en kam också, dom är idioter som först tutar
för att dom vill förbi sen kör om lastbilen bara för att tvärnita framför lastbilen.
Orsak? Fanns visst en stoppskylt framför lastbilen....

OBS! Håller dock med i sak, folk är fruktansvärt dåliga att hålla avstånd/sänka
farten vid vägarbeten/bärgningar etc.

pini skrev:
2071622 att folk ska ha så jävla svårt å släppa på gasen vid ett vägarbete

Tycker du? Jag har jobbat flera år på E4:an o jag tycker inte alls att det är ett problem att folk kör fort. Fast jag kanske bara har blivit miljöskadad.

burner skrev:
2071493 Vid ett vägarbete så kör man ändå inte över 20km/h så dessa små hinder bör inte utgöra någon större fara eller ?

Visst kör man enligt vad anvisningarna säger vi vägbyggen. Jag gör då det. Men vissa gillar inte det. De som kommer ikapp bakom ligger och stressar och visar ett och annat ibland.

Det som jag tänkte på är när de tänker använda "slangen" på andra ställen där de vill hålla ner hastigheten. Som med all teknik så fungerar den inte alltid. Vad kan hända om '"slangen" fastnar i uppblåst läge på exempelvis en 90-väg? Jag vill inte köra över en liknande bula i 90.

Det har funnits idéer förut om en järnbalk som fälls upp några cm när någon kör för fort.

Dal-Mausen

har vart på e20 å jobbat en del mindre kul arbetsplats
tycker att majoriteten har väldigt svårt å respektera vägarbeten
sen beror de nog lite på hur vägarbetet ser ut vi har ju bara skyltning för bananborrmaskinen står ju inte på vägen men man e ju tvungen å gå på vägen å hålla koll på va vilket djup å vart borret drar iväg

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D