F4:
16 990 euro
F4R:
18 990 euro
F4RR:
Vanliga F4 har 195 hk, cirka 190 kg torr tror jag, 8 stegs tc, quickshifter... i princip samma paket som nya F3 har.
F4R är en F4 med lättare fälgar (samma på som F4RR) och en öhlinare bak.
F4RR har 200 hk, öhlins elektroniskt justerbar fjädring fram och bak, samma lätta fälgar som F4RR. Vad som är gjort med motorn har jag svårt att läsa om på mv's sida då den är på italienska.
Vad tycker ni? Lite för tunga för att konkurrera om årets superbike men lär ju vara tex mer spårstabil på grund av vikten... effekten kan man inte klaga på heller.
Det är alltså en facelift i princip på 2010 års modell, lite kortare avgas som är riktigt läckert enligt mig, lite andra fälgar osv - vet inte om plasten är lite faceliftad också.
Standardmodellen är riktigt billig, 195 hk, MV Agusta, italiensk skönhet har nog aldrig varit så billig. MV satsar stenhårt nu, deras utbud har ökat i både djup och bredd. Hoppas satsningarna lönar sig, annars blir det tufft att överleva.
F4RR är en fyrcylindrig variant av 1199S, fast med cirka 25 kg mer enligt spec, går detta hem tror ni?

16 990 euro
F4R:

18 990 euro
F4RR:

Vanliga F4 har 195 hk, cirka 190 kg torr tror jag, 8 stegs tc, quickshifter... i princip samma paket som nya F3 har.
F4R är en F4 med lättare fälgar (samma på som F4RR) och en öhlinare bak.
F4RR har 200 hk, öhlins elektroniskt justerbar fjädring fram och bak, samma lätta fälgar som F4RR. Vad som är gjort med motorn har jag svårt att läsa om på mv's sida då den är på italienska.
Vad tycker ni? Lite för tunga för att konkurrera om årets superbike men lär ju vara tex mer spårstabil på grund av vikten... effekten kan man inte klaga på heller.
Det är alltså en facelift i princip på 2010 års modell, lite kortare avgas som är riktigt läckert enligt mig, lite andra fälgar osv - vet inte om plasten är lite faceliftad också.
Standardmodellen är riktigt billig, 195 hk, MV Agusta, italiensk skönhet har nog aldrig varit så billig. MV satsar stenhårt nu, deras utbud har ökat i både djup och bredd. Hoppas satsningarna lönar sig, annars blir det tufft att överleva.
F4RR är en fyrcylindrig variant av 1199S, fast med cirka 25 kg mer enligt spec, går detta hem tror ni?