FettSnok
96% enligt läkaren
Dom behöver inte bedriva kartell.
Välkommen, det här är världen. Om man kan rövkränga någon så gör man det, vinstmaximera, avkastning, marginaler och expansion. Att vara nöjd är så 1830-tal.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dom behöver inte bedriva kartell.
Det har vi, Svedea till exempel. Men det spelar ingen roll, då de kommer lägga sig på på nån bekväm 100-lapp under näst i tur, kan stoltsera med att vara billigast och fortsätta gnugga händerna men dra vinsten utanför gränserna.
Jag har inte sett något försäkringsbolag gå dåligt.. Men om nu försäkringsbolagens vinster är så hemska, antar jag att alla ni som stör er på det inte har någon bank.![]()
Om någon kunde komma fram med statistik som ens i närheten kan motivera priserna så blir jag ytterst förvånad.
Försäkringar.nu skrev:Folksam är ett ömsesidigt bolag styrningsmässigt vilket innebär att det är ägt av sina egna kunder. Har du en försäkring hos Folksam så kan du även kalla dig för delägare. Går Folksam med vinst så går inte vinsten till någon aktieägare utan bara tillbaka till kunderna i form av återbäring.
Försäkringar.nu skrev:..år 2007 uppgick Folksamgruppens samlade inkomst av premier till över 20 miljarder svenska kronor. Företaget har tillgångar på över 200 miljarder kronor.
Jag utmanar vilket försäkringsbolag som helst att komma med en kalkyl som backar upp försäkringspriserna & kostnaderna.
Sedan kan vi börja snacka!
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär