DesmoHellman
Gudomlig sporthojare
Hade försäkringsbolagen varit ärliga borde ju premierna hamna på någon form av medelnivå för samtliga vilket är ytterst tveksamt.
Men det minst dåliga (och troliga) scenariot är att det endast blir en höjning för kvinnor och oförändrade premier för män.
Men som det så fint står i artikeln har ju försäkringsbolag rätt att ta ut hur mycket som helst i premier. Hur kan man till exempel begära närmare 40000:- i hel/hel för en hoj som kostat lika mycket i inköp och sen en självrisk på nästan halva det beloppet. Det är ju billigare att inte försäkra skiten öht och betala alla kostnader för skador på hojen själv. Eventuella personskador täcks av personförsäkring.
Nu va det ju ett extremt exempel men ändå
Hur menar du?
Jag är inte villig att betala för blockmongon som visst ska ha en R1:a (i tron om att den är aSbALlt bäst) när de är 18 och "visst" strypt den till 25kW.
När de vurpat saker sönder och samman vill inte jag pröjsa deras del på min försäkring på en helt annan hoj. Mao stödjer jag märkesspecifik kalkyl.
Orsakar en MC-modell höga skadekostnader så ska den kosta mer, oavsett var/hur/när den är byggd/körd/ollad. Skit samma vad den kostar för gemene man att köpa...

Ett försäkringsbolag ger blanka fan i vad man pyttsa upp för hojen, de ser bara till vad den kommer att kosta i drift. Inget konstigt med detta enligt mig.
Jag slår vad en gammal 50-öring på att det blir billigare för oss män.![]()
Jag vill minnas för ett tag sedan att det blev förbjudet att ha olika taxa för herr- och damklippning hos frisörer. Kostar mig rätt mycket mer att klippa mitt rätt mycket mindre hår idag än innan denna knasiga förändring.
I mitt jobb brukar jag ta betalt efter tid och egna omkostnader. Om personen som vill köpa min tjänst är man/kvinna, vit/svart, hetro/homo eller tänker spränga sitt marsvin senare på kvällen utan min vetskap brukar jag skita i.