Nya Ducati Streetfighter lanseras idag kl 19

garanterat fet att köra, men med backspeglarna tänker jag på nånn mardröm med en ondskefull överviktig kanin :va Vem har ritat den? 1098 är ju verkligen en fröjd för ögat :tummenupp

Last edited:
Enkelsving på den där med, så visst, man kanske skulle låta den stå bredvid Trajjan i garaget... :D Håller med om att det är ganska mycket Benelli över den och föredrar nog lite "renare" look på hoj. Men prestandamässigt verkar den ju ligga riktigt bra till!:tummenupp

Det läggs alltid till ett antal procent på det där, för att göra ett svenskt pris. Typ som skydd mot valutaändringar eller nått...

Jo.. Dessutom tror jag att den kan komma att prisjusteras för att "passa in" i modellprogrammet.

Jag gissar på att basversionen prisjusteras så att den blir någonstans imellan 848 och 1198 och S´n hamnar på något högre nivå än 1198 basversionen, men inte såmycket.

Nåja.. Pris kommer nog ASAP från Ducati Sverige.

Ay caramba! Svindyrt med S-modellerna ju!

Jo.. S´n är dyr! Personligen tycker att 150´ för vanliga streetfightern är OK med tanke på att den "bara" kostar 13 kakor mer än den vanliga Monster 1100:an.

Men jag tror inte vi får se såmånga Streetfighter S hojar på gatan när vanliga 1198:an är billigare.

Last edited:
Jo.. S´n är dyr! Personligen tycker att 150´ för vanliga streetfightern är OK med tanke på att den "bara" kostar 13 kakor mer än den vanliga Monster 1100:an.

Men jag tror inte vi får se såmånga Streetfighter S hojar på gatan när vanliga 1198:an är billigare.

Ja att SF S är dyrare än vanliga 1198 känns lite skevt. Annars är den svarta SF med öhlinsdämparna ruskigt snygg!

Ruggigt cool. Skulle gärna ha en sån vid sidan av "min" S1000RR. Mycket hellre än en B-King. Har inte kört någon av dem dock. 2009 verkar bli ett bra hoj-år.

Meh. Ser ut som den är knäckt på mitten. Alldeles för busy för min smak.

...Speglarna ska bort direkt ! Fast något säger mig att det kommer en miljard asdyra tillbehör man kan köpa...och därför monterar man på fula speglar och kasst system till att börja med. Det som oroar mig är att det sitter en cykelpump styrdämpare..fast det kanske de fixar till produktionshojen...

Last edited:
I verkligheten bild.

Den är fan INTE ful alltså. Ser kompakt och elak ut.
434862617_Wu9aM-L.jpg

Fler bilder: http://www.pnwfx.net/gallery/6804125_vSPN9

måste faktiskt erkänna att den ser bra mycket bättre ut på bilden ovan än på de första bilderna med svart på svart...Hur smart var den fotografen!?

Det som stör mig visuellt är att det är alldeles för mycket blanka "saker" på motorn, dessa skulle istället vara mattsvarta som ljudburkarna! Enligt mig skulle det bidra till en mycket råare look.

Min åsikt....

Bara framlampan, ljuddämparna och den där plastkåpan vid den undre kylaren(olje?) som såg lite tråkigt ut. annars var den fin :)

valfet "i verkligheten" asså :tummenupp men vilka jävla priser :va 190 lax för en streetfighter ho-ho-ho...

Jag ser det såhär.. Bygger garanterat på samma delar som vanliga 1098.. Bara köpa en, köpa ett eftermarknadshelsystem och kraschkåpor så VIPS har man en billig 1098 med "naken hoj" försäkring! :D

NOT!

Men jag måste hålla med om att den var mycket snyggare ute i verkliga världen jämfört med i studion.

Hur var d me torrvikten, har för mig runt 166 kg - stämmer det? Fan, gör den det och har ca 50 hk mer än min så går den nog helt ok:rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti