Nya Ducati Multistrada 1200

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Herregud! Den ser ju inte...klok ut!

Triumph Tiger + Myrslok = Ducati Mulistrada

...eller är det coolt? Typ...grymt?

:confused:

Men säkert en suverän motorcykel: 1198-motorn med 150 hk, ABS, antispinn och elektroniskt justerbar Öhlinsfjädring.
 

Bifogat

  • 2007-triumph-tiger-1050_460x0w.jpg
    2007-triumph-tiger-1050_460x0w.jpg
    61.1 KB · Visningar: 213
  • anteater.jpg
    anteater.jpg
    61.2 KB · Visningar: 159
  • screenshot_03.jpg
    screenshot_03.jpg
    187.7 KB · Visningar: 384
Last edited:
Ser bra ut även om den är alldeles för fågellik för mitt tycke men jag tror att just det kommer att gå hem hos de amerikanska tjockisarna kommer säkert att älska våtkopplingen och touringrutan. Jag hade gärna skaffat en jag också, den är säkert en dröm att köra men c:a 190 000 kr för sportvarianten är lite väl häftigt för mig. Jag behåller nog den gamle ett tag till! :D

Edit: Ändrade lite.
 
Last edited:
Film på hojen!

Jag tycker de nser grym ut!
[YOUTUBE-ID]AzM-eDhyVkY[/YOUTUBE-ID]
 
näbben ser inte klok ut.. :zpy

Resten var dock okej för en sådan typ av hoj..
 
näbben var ju läcker :tummenupp
Multistradan har alltid varit en extremt potent sport/touring men har alltid fallit för sitt utseende i många ögon.
Misstänker att den där kommer sälja som smör :)
 
Ser ju ut som två hojar som står bredvid varandra...lite för mycket plast va?! :va

Kanske funkar bättre på film när den rör sig, men den där gymnasieproduktionen med lekstugefåtåsjopp till releasefilm lämnade mycket att önska - "oh kolla här vi har byggt en hoj som man kan köra överallt med, här har vi mixtrat in den på lite bilder runt världen så du kan se att man kan göra det" - right.
 
Jag va nere på Eicma och tittade ju bla på den här,
nosen sticker ut, om man så säger.. :tungan
men resten är riktigt riktigt skitsnyggt live.
De två hålen i nosen ger luft till ett oljekyl bakom och till luftburken.

Troligen vänjer men sig med nosen.
 
mmm som om jag hade designat den.. en vit 1200s beställd.. kommer i april/maj ... :tummenupp
 
Näbben påminner om två..


Men den var snygg. Sålänge näbben är svart och inte i silver eller dylikt så den "sticker ut" så.
 

Bifogat

  • images.jpg
    images.jpg
    1.9 KB · Visningar: 1,217
Inte lika snygg som förra.

men så har jag inte sett nån av den nya generationen irl.
 
Läs testet på fastbikes.se! Många förstår inte hur speciell den här hojen är. Den har teknik som ingen av de andra tillverkarna ens vågar drömma om... Går inte ens att jämföra med den förra Multistradan vare sig teknik- eller utseendemässigt. Den skitsnygg i verkligheten och den första bilden i den här tråden gör knappast hojen rättvisa.

2010-ducati-multistrada-1200-7.jpg


[YOUTUBE-ID]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Agc9NInB158&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Agc9NInB158&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Den skitsnygg i verkligheten och den första bilden i den här tråden gör knappast hojen rättvisa.

2010-ducati-multistrada-1200-7.jpg

Och din bild gör den rättvis menar du :D

Nej, smaken är jävligt olika som tur är, för den är spöful och man måste tvätta ögonen med aceton efteråt. En rejäl gubbhoj :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top