Nya Ducati 1199

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
UPDATE: Bild på fronten

Vad tycker ni om designen? Konceptbilder jämfört med spionbilderna visar ju faktiskt att silhouetten är densamma. Även sving, ljuddämpare och horisontell bakdämpare.

Personligen gillar jag den korta bakdelen, ger ett kompakt utseende och liknar Honda RC212V från 2006.
Men fronten, njaaaa.... :D

Snackas även om att den ska leverera 20 hästar mer än föregående 1198, fast det återstår ju att se.

ducati-xtreme-1199-motociclismo.jpg

2012-Ducati-Superbike-Superquadrata-Mugello-spy-photo-thumb1.jpg

2012-Ducati-Superbike-1199-Luca-Bar-Design-1-635x461.jpg

Last edited:
grymt coolt om det stämmer, lite retrovibbar över den :tummenupp

riktigt kul med en hoj som ser lite annorlunda ut också, sen tror jag inte ducce skulle bemöda sig med att ge ut en ny sporthoj om den prestandamässigt inte var med i toppen och nabbades..

tycker fronten ser kompaktare ut på spionbilden än skissen, dessutom ser dne ut att ha en STOR luft-scoop i fronten = ballt :D

Hoppas de kör med "fejk-kåpor", för det där är inte snyggt. Så korta bakdelar är dessutom en styggelse.

Verkar som det bara var jag som gillade den korta bakdelen :D

Tydliga influenser av RSV4 som sagt, vilket är en mycket vacker hoj. Dock gillar jag inte avgaseriet på bilden, ser ut som man shoppat in en från ER6 (vilken jag inte tycker är värst vacker).

Nja, jag e skeptisk.

har gillat dom flesta duccarna, men nu har dom nog spårat ur litegrann...

Jävulskt ful bakdel. Gillar också lite mer röv på både hojar och damer! Detta kan väl inte vara optimalt aerodynamiskt? Spelar väl i och för sig väldigt liten roll för den totala aerodynamiken.

Vem har ritat denna styggelse?
Blir väl ett städjobb igen om något år precis som efter Terreblanches 999 utflykt...

Ang den "korta" bakdelen. Det kan ju vara så att det är en längre sving som ger intrycket. Det börjar ju bli så mycket effekt i duccarna nu, iom bla ökningen till 1200cc, att längre baksving kanhända behövs.

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back