sandstream skrev:2596986Om jag förstått rätt så kommer twinnarna med max 1200 cc från 2008 att få byta färre delar än radfyrorna.
Jag trodde radfyrorna idag fick byta mindre delar än twinnarna idag och att twinnarna skulle få bli på 200cc mer mot att de skulle följa samma trimningsreglemente som radfyrorna. Men det var å andra sidan ett tag sedan jag läste på om WSBK-reglementet.
Jag studerade 999:an närmare i profil när jag kom hem och kom fram till att den inte alls har en smäcker bak. Tvärtom, den är ganska imfångsrik med den stora ljuddämparen och den stora nummerskyltshållaren med integrerade blinkers och bakljus. Det som däremot ser lite konstigt ut på den är att det är stora röda fält runt om, kåpan, kutsen och tanken, sedan i mitten så är det ett svart hål så det ser nästan ut som att de röda delarna hänger löst utan något som knyter ihop dem. Samma sak gäller för 1098:an tycker jag när jag ser på de bilderna igen.
Last edited:

. Smaken är som sakt delad... Jag tycker den e snygg på sitt eget sätt. Därimot tycker jag zx12r,zzr1400 ser för bedrövliga ut, zx10r 04-05 lyckades värkligen kawasaki med den är ivarjefall snygg m.m