amullo
Italiensk Allroad
DR-Zätare skrev:2596472Jag vet inte om jag håller med fullständigt... Jag tycker inte Terblanche når upp i samma nivå som Tamburini la ribban på för ett drygt decennium sedan (Men även för 6-7 år sedan med MV:s F4).
Däremot tycker jag det är bra att Terblance går sin egen väg istället för att försöka härma/kopiera Tamburini. 999:an, Multistradan och Hypermotarden skiljer sig ju tydligt från Tamburinis Ducatis, de har ett gemensamt designspråk och de har alla sina designmässiga förtjänster även om jag tycker de är betydligt närmare den vanliga, "dödliga" världen när det gäller design än vad Tamburinis osannolika skapelser är.
Även Tamburinis lärjeunge hos Bimota tycker jag lyckas snäppet bättre än Terblanche. Jag tror de senaste Bimotorna heter DB5, rätta mig gärna om jag har fel, och de tycker jag ser riktigt, riktigt bra ut!
Nu önskar jag bara att MV Agusta kunde fokusera på att producera en ny hoj istället för en ständig ström med olika versioner av F4 och Brutale.
Jag håller med dig.. på många av punkterna.
SPECIELLT på sista meningen.. MV´s nya "superhoj" som skall kosta flera idiotmycket pengar är ju till utseendet mycket snarlik F4:an.. Jämför man med Ducce´s Desmosedici RR så har den ju otroligt mycket mer "racehoj" känsla..
mina 2 pengar.

Fi fan ,, den ser rå ut
hi hi,

men skulle de verkligen gå tillbaka till dubbla avgassystem och enkelsving efter att ha tagit bort det förut?