Nya däck till salu

Johno

Sponsrad av Oscar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 räser o Pasini minimoto
Säljer ett nytt pare Rennsport mönstrade 120/70 17 supersoft 180/55 17 soft
för 2000:- Har även begagnade till salu

Last edited:
Johno skrev:

Dessa däck 180/55 17 soft, är det väldigt mjuka däck?
Passar dom min Gixxer 750 -96.. (orkar inte gå ut i garaget)
Ja jag vet, jag är en njevbee ;-)

DisqoBizkit skrev:
Dessa däck 180/55 17 soft, är det väldigt mjuka däck?
Passar dom min Gixxer 750 -96.. (orkar inte gå ut i garaget)
Ja jag vet, jag är en njevbee ;-)
Ja dom passar men dom e framtagna till bankörning, dom är kanon till gata oxå men dom håller inte lika länge som ett gatdäck

Nej ok, inte lika länge? vad innebär det, byte en gång i månaden vid vanlig gatkörning eller en gång per säsong?

DisqoBizkit skrev:
Nej ok, inte lika länge? vad innebär det, byte en gång i månaden vid vanlig gatkörning eller en gång per säsong?
Beror ju på hur du kör och hur kräsen du är när det gäller däcksskick. Men en 3-400 mil bör du kunna få ut ur dem. Mindre om du kör fullgas mest hela tiden.

Det är ju nästan gratis för ett par nya Rennsport! :) Hade jag planerat att köra diesel så hade jag iaf köpt!

Bingo skrev:
Beror ju på hur du kör och hur kräsen du är när det gäller däcksskick. Men en 3-400 mil bör du kunna få ut ur dem. Mindre om du kör fullgas mest hela tiden.
Dom håller längre jag körde 55mil fullgas o det slet knapt någonting.

DisqoBizkit skrev:
Låt mig omfomulera mitt svar. De räcker itne lika långt som ett set gatdäck, men nästan. Det är inga stora skillnader. Du får alltså betydligt fler mil per krona här än om du köper ett set nya gatdäck av den allra sportigatse typen.

Det är fö fantastiska däck att kör på.

Bingo skrev:
Låt mig omfomulera mitt svar. De räcker itne lika långt som ett set gatdäck, men nästan. Det är inga stora skillnader. Du får alltså betydligt fler mil per krona här än om du köper ett set nya gatdäck av den allra sportigatse typen.

Det är fö fantastiska däck att kör på.

Du får inte ett set nya gatdäck för under 3500kr.

Pålle skrev:
Du får inte ett set nya gatdäck för under 3500kr.
Nej, det får man inte. Hade jag inte redan haft flera set i garaget hade jag köpt dessa för 2 000 kr direkt.

Det är alltså min åsikt att detta är ett set mycket bra däck till ett mycket bra pris och ett mycket bättre alternativ än att köpa ett set nya gatdäck.

Nu kan ingen missförstå min mening :)

Bingo skrev:
Undra hur jag kör egentligen?!?
Jag kör inte så speciellt hårt tycker jag och får inte ut mer än så på mina gatdäck och då har jag inte ens mjuka däck...

Bingo skrev:
Nej, det får man inte. Hade jag inte redan haft flera set i garaget hade jag köpt dessa för 2 000 kr direkt.

Det är alltså min åsikt att detta är ett set mycket bra däck till ett mycket bra pris och ett mycket bättre alternativ än att köpa ett set nya gatdäck.

Nu kan ingen missförstå min mening :)

Hur vet vi att du hade köpt dem direkt?

:gnissla

raukroland skrev:
Undra hur jag kör egentligen?!?
Jag kör inte så speciellt hårt tycker jag och får inte ut mer än så på mina gatdäck och då har jag inte ens mjuka däck...
Du har en lite större motor än jag. Tusenkubikarna sliter hårdare på däcken. Jag kör 750 cc. Raktframkörning i hög fart sliter rejält också.

oscar skrev:
Detta är ju faktiskt gatdäck.... :7peta :)
Nä nu jävlar, nu räcker det. Jag har ringt din mamma och det blir ingen O´boy den här helgen :fatta! :lol

Pålle skrev:
Nä, det är ett DOT märkt och gatgodkänt tävlingsdäck. Det finns dock ett Rennsport gatdäck.

DOT står det på alla gatdäck. Om det inte är gatdäck står det " Not for highway use" ( eller ngt likn. :tungan

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back