Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Johno skrev:Köp dom nu
Ja dom passar men dom e framtagna till bankörning, dom är kanon till gata oxå men dom håller inte lika länge som ett gatdäckDisqoBizkit skrev:Dessa däck 180/55 17 soft, är det väldigt mjuka däck?
Passar dom min Gixxer 750 -96.. (orkar inte gå ut i garaget)
Ja jag vet, jag är en njevbee ;-)
Beror ju på hur du kör och hur kräsen du är när det gäller däcksskick. Men en 3-400 mil bör du kunna få ut ur dem. Mindre om du kör fullgas mest hela tiden.DisqoBizkit skrev:Nej ok, inte lika länge? vad innebär det, byte en gång i månaden vid vanlig gatkörning eller en gång per säsong?
Dom håller längre jag körde 55mil fullgas o det slet knapt någonting.Bingo skrev:Beror ju på hur du kör och hur kräsen du är när det gäller däcksskick. Men en 3-400 mil bör du kunna få ut ur dem. Mindre om du kör fullgas mest hela tiden.
Polisen påpekade detJohno skrev:Dom håller längre jag körde 55mil fullgas o det slet knapt någonting.
Låt mig omfomulera mitt svar. De räcker itne lika långt som ett set gatdäck, men nästan. Det är inga stora skillnader. Du får alltså betydligt fler mil per krona här än om du köper ett set nya gatdäck av den allra sportigatse typen.DisqoBizkit skrev:Nej ok, inte lika länge? vad innebär det, byte en gång i månaden vid vanlig gatkörning eller en gång per säsong?
Bingo skrev:Låt mig omfomulera mitt svar. De räcker itne lika långt som ett set gatdäck, men nästan. Det är inga stora skillnader. Du får alltså betydligt fler mil per krona här än om du köper ett set nya gatdäck av den allra sportigatse typen.
Det är fö fantastiska däck att kör på.
Nej, det får man inte. Hade jag inte redan haft flera set i garaget hade jag köpt dessa för 2 000 kr direkt.Pålle skrev:Du får inte ett set nya gatdäck för under 3500kr.
Bingo skrev:Låt mig omfomulera mitt svar. De räcker itne lika långt som ett set gatdäck, men nästan.
Undra hur jag kör egentligen?!?Bingo skrev:Beror ju på hur du kör och hur kräsen du är när det gäller däcksskick. Men en 3-400 mil bör du kunna få ut ur dem. Mindre om du kör fullgas mest hela tiden.
Bingo skrev:Nej, det får man inte. Hade jag inte redan haft flera set i garaget hade jag köpt dessa för 2 000 kr direkt.
Det är alltså min åsikt att detta är ett set mycket bra däck till ett mycket bra pris och ett mycket bättre alternativ än att köpa ett set nya gatdäck.
Nu kan ingen missförstå min mening![]()

oscar skrev:Detta är ju faktiskt gatdäck....![]()
![]()
Du har en lite större motor än jag. Tusenkubikarna sliter hårdare på däcken. Jag kör 750 cc. Raktframkörning i hög fart sliter rejält också.raukroland skrev:Undra hur jag kör egentligen?!?
Jag kör inte så speciellt hårt tycker jag och får inte ut mer än så på mina gatdäck och då har jag inte ens mjuka däck...
Nä nu jävlar, nu räcker det. Jag har ringt din mamma och det blir ingen O´boy den här helgenoscar skrev:Detta är ju faktiskt gatdäck....![]()
![]()

Pålle skrev:Nä, det är ett DOT märkt och gatgodkänt tävlingsdäck. Det finns dock ett Rennsport gatdäck.

|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!