Läste lite om Avon Viper Supersport och i vått ska den vara kass, men i torrt ska den lira ganska bra enligt testerna. Nu pratar jag gata och ej bana. Har inte den blekaste aning hur den ter sig på bana.
Hållermed till fullo, kör just nu med ett sånt bak o michelin pilot road fram, bakdäcket blir hyfsat varmt fort bak vid tort o varmt ute o lite inspererad körning o när man trycker nageln i däcket så känner man mjukheten i det, men innan det blivigt varmt är et stenhårt o släpper minsta lilla, vid minsta fuktighet så släpper det satan, fick släpp i 200 på plant underlag när det låg lite yterst vatten på vägbarnan o blev ett litet kast i sidled

vid mycke vatten släpper det som att någon hält disel på vägbaran.
Sumering av mitt AVON Storm ST AV56 180/55ZR-17, underbart vid tort när det blivit varmt när man fått upp värmen i det, vid lite funktigt fungerar det om man tar det väldigt varsamt, vid mycke vatten, stanna hemma eller kör väldigt väldigt försiktigt, vid snö o is, tänk inte ens tanken om du inte vill köra bree sladd
Sitter i tankarna att beställa nåt annat framdäck för det är ca 10% kvar, fast det har inte hindrat mig att köra

bak håller ett tag till, blir att köra slut det innan jag byter.