Nya däck GSX-R 1000?? vilka?

Kör Pilot Road I på Aprilian. Konsekvent, tryggt o stadigt. Inget sportigt eller snabbstyrt däck men har inte haft några problem med fästet på gata.

Köpte det pga priset o är nöjd.

Edit: Ang Avon så har jag i alla tider sett dåliga resultat på samtliga modeller i samtliga däckstest. Kanske håller dom länge? Vem vet?

tog pilot road 1, såg inte att det fanns 2 / 3 haha, något fel på dem? hoppas inte det:P

Hej jag skullu kolla dot märkningen på dom. Jag vill ha så nytt som möjligt. Köper du en ny modell så är det alltid färskt. Jag tycker inte man ska snåla på gummit. //Jon

Fick däcket idag, blev en pilot road 2, annulerade pilot 1 och ändrade till 2 beställde i fredags fick det idag ( onsdag ) trotts allt från tyskland med frakt som ingår i priset vilket är snabb leveranstid! Som någon skrivit att däckonline har gamla däck är nog skit snack dessa däck är ABSOLUT inte gamla eller torra hur fina som helst! & bra pris rekommenderas starkt!

Läste lite om Avon Viper Supersport och i vått ska den vara kass, men i torrt ska den lira ganska bra enligt testerna. Nu pratar jag gata och ej bana. Har inte den blekaste aning hur den ter sig på bana.

Hållermed till fullo, kör just nu med ett sånt bak o michelin pilot road fram, bakdäcket blir hyfsat varmt fort bak vid tort o varmt ute o lite inspererad körning o när man trycker nageln i däcket så känner man mjukheten i det, men innan det blivigt varmt är et stenhårt o släpper minsta lilla, vid minsta fuktighet så släpper det satan, fick släpp i 200 på plant underlag när det låg lite yterst vatten på vägbarnan o blev ett litet kast i sidled :) vid mycke vatten släpper det som att någon hält disel på vägbaran.

Sumering av mitt AVON Storm ST AV56 180/55ZR-17, underbart vid tort när det blivit varmt när man fått upp värmen i det, vid lite funktigt fungerar det om man tar det väldigt varsamt, vid mycke vatten, stanna hemma eller kör väldigt väldigt försiktigt, vid snö o is, tänk inte ens tanken om du inte vill köra bree sladd :P

Sitter i tankarna att beställa nåt annat framdäck för det är ca 10% kvar, fast det har inte hindrat mig att köra :) bak håller ett tag till, blir att köra slut det innan jag byter.

Last edited:
Fick däcket idag, blev en pilot road 2, annulerade pilot 1 och ändrade till 2 beställde i fredags fick det idag ( onsdag ) trotts allt från tyskland med frakt som ingår i priset vilket är snabb leveranstid! Som någon skrivit att däckonline har gamla däck är nog skit snack dessa däck är ABSOLUT inte gamla eller torra hur fina som helst! & bra pris rekommenderas starkt!

jag köpte mitt metzeler bakdäck därifrån, tillverkat 2011 och jag köpte det i somras, kan tillägga att jag köpt bildäck därifrån och jag har aldrig fått ett däck som är mer än 6 månader gammalt:)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti