Nya CBR600RR 2007? [bilder]

Tycker inte heller den såg nå vidare ut!
Först när jag såg den tyckte jag det var en Yamaha, men tydligen inte...
 
Enligt raptors:
över 120hk.
under 160kg.
elektronisk styrdämpare.

Tycker det låter mumma, skulle gärna se bättre bilder men håller med om att sidokåpan liknar GSXR. I övrigt tycker jag det ser bra ut, även om Honda aldrig sett bra ut i blått. Att det skulle vara såna värmeproblem med seatpipe´s vetefan om jag köper, slänge bort alla värmesköldar på min 03´a och hade aldrig problem, iof inte orginalsystemet men iaf.

Edit: för övrigt gick ju luftintagen på bak-kåpan endast in i kutsen så kan ju knappast ha varit nån vidare effektiv kylning av ljuddämparen.

/N
 
Last edited:
Gottis skrev:
2438843 satt även på 954 :arsele men efter som det går åt mer matrial för seat-pipe (kvittar om det är seta pipe lr vanligt ystem för mej) så blir tillverkningskostnaden för hög

Anledningen till att grenrören på 1000RR inte är i titan sa Honda själva var att ovala grenrör är komplicerade (alltså dyra) att tillverka i titan och att merkostnaden inte gick att motivera men att den ovala formen ger så pass mycket bättre egenskaper i mellanregistret att det ändå är värt den extra vikten som rostfria grenrör innebär.

Slutdämparen trodde jag faktiskt var lika mycket i titan som på 954:an men det kanske är fel?

I övrigt ser ju den där hojen ut precis som 1000RR tycker jag, utan att studera detaljerna alltför noga...

Själv tycker jag det är snyggt när tanken och kåpan går ihop. På RC211V går de ju ihop och det som används i MotoGP = snyggt! :)
 
Rött & svart, nu börjar de likna nåt :-)

/N
 

Bifogat

  • sommaire848zoomvr4.jpg
    sommaire848zoomvr4.jpg
    81.5 KB · Visningar: 119
* Class-leading power-to-weight ratio for outstanding acceleration and handling.
* Smaller, lighter, more compact inline four-cylinder engine.
* Improved midrange performance and enhanced peak power.
* Significant weight reduction in engine and chassis.
* Repositioned transmission shafts within crankcase allow for shorter engine.
* New lightweight, forged-aluminum pistons incorporate special shot peening for added toughness.
* Lightweight magnesium head cover.
* New, single exhaust valve-springs.
* Smaller, lighter neodium magnet ACG.
* New transmission gear ratios.
* Smaller, lighter clutch.
* New front-brake vertical-piston master-cylinder system.
* Lighter weight stainless steel four-into-one exhaust features new inline-exhaust valve to control exhaust pressure for maximum performance.
* New intake-air control valve (IACV) minimizes torque reaction and smoothes response to small throttle changes through gradual reductions of air and fuel intake when the throttle is opened and closed.
* New non-resonance knock sensor maintains optimum spark advance while constantly monitoring combustion performance during mid- to high-speed operation.
* New nose-mounted ram-air induction directs fresh, cool air to a higher-volume airbox.
* New smaller and lighter Honda Electronic Steering Damper (HESD).
* Newly designed Fine Die-Cast (FDC) frame uses four large castings for lighter weight.
* Improved mass centralization.
* Redesigned radiator with compact dimensions improves cooling capacity.
* All-new bodywork enhances handling and performance.
* Handlebars raised 10mm for improved rider comfort.
* Center of gravity revised for more neutral response and easier side-to-side flickability.
* New, compact instrument design.
* Exciting new colors--Pearl White/Silver and Ultra Blue Metallic/Silver--join Red/Black and Black as color options.
 
Last edited:
sandstream skrev:
2438849 Med tanke på vilken megafet burk jag har så kan det väl inte vara så dyrt :D

Det är allt annat som är så billigt på Suzuki så dom kan kosta på sig en titan burk..

Swedie skrev:
2438380 Alltså endast färger som är ändrade egentligen...

Helt ny hoj..

Wiseguy skrev:
2438473

Jag gillar det centrerade luftintaget. Lite Aprilia över det.

Som kopierade det från SP1:an...
 
Last edited:
Efter att ha läst igenom lite snabbt känns det som:

+Vikten <160kg
+Effekten +120hk
+Styrdämpare.
+Designen (imho).
+Första hojen med knacksensor?

-ingen slirkoppling.
-ingen växelvisare.
-inget gp-avgas á R6 och K6.
-ingen hög&lågfarts inställning på fjädring.

/N
 
Last edited:
Här finns info och riktiga bilder...

Vit/Silver/Svart var ju riktigt mumma!

http://powersports.honda.com/preview/

CBR600RR7.jpg
 
första intrycket av hojen, va bläää
kanske måste vänja ögonen lite mer... det e inga honda färger i den blå vita enligt mej direkt.....
 
Som vanligt har Honda låtit sina mekaniker sköta färgsättningen. Dom ska alltid blanda in för mycket färger, snälla inte en silver sidokåpa på en röd-svart hoj???
Hoppas europa får andra färger (inte ovanligt).

Isåfall var den vita snyggare nästan :confused:

/N
 

Bifogat

  • cbr2.JPG
    cbr2.JPG
    49 KB · Visningar: 92
  • cbr1.JPG
    cbr1.JPG
    44 KB · Visningar: 111
  • cbr3.JPG
    cbr3.JPG
    44.8 KB · Visningar: 90
Last edited:
isse skrev:
2442130 Som vanligt har Honda låtit sina mekaniker sköta färgsättningen. Dom ska alltid blanda in för mycket färger, snälla inte en vit sidokåpa på en röd-svart hoj???
Hoppas europa får andra färger (inte ovanligt).

Isåfall var den vita snyggare nästan :confused:

/N

Kommer garanterat i andra färger till Europa, så har det alltid varit.
 
Jag tycker absolut den vita var snyggast. I övrigt är den ju väldigt lik 1000RR i profil men det kanske inte är någon slump?

Hoppas bara att de inte gjort som Yamaha och offrat allt vad mellanregister heter för att få några hästar till på topp.
 
155kg låter riktigt bra, men vi får väl se vad det blir i verkligheten. Honda har ju tidigare inte varit främmande för att uppge vikter som är både 5 och 10kg fel.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top