Nya CBR600RR 2007? [bilder]

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hittade dessa på MCN och Raptorsandrockets.
Är det verkligen nya CBR600RR ?
 

Bifogat

  • cbr600rr_2.jpg
    cbr600rr_2.jpg
    93.4 KB · Visningar: 641
  • cbr600rr.jpg
    cbr600rr.jpg
    127 KB · Visningar: 187
Jag tycker den liknar en Skramlaha i fronten och Sukkasucki gix 600/750 på motorkåpan.


Varför envisas Hynda med att tanken och sidokåpan ska gå ihop!? Vi tröttnade på det redan -94, ffs.
 
Jag hoppas verkligen inte att dom ser ut så nästa år ser som sagt ut som en blandning av Skramlaha lite andra märken luft intaget mellan ljusen kommer från Sp2:an

enligt ryktena från depåerna i Supersport VM så ska det tydligen bara bli en upptarering till
 
fahrenheit skrev:
2438454 saknar luftintagen på sidorna... sidokåporna blev juh så jävla råa med det!

dom kommer att finnas efter som det är ett krav för att få kylningen att funka på Seat pipen
 
Dom ordentliga högupplösta bilderna skulle släppas imorgon, enligt ryktet. Då blir det mer detaljgranskning.

Jag gillar det centrerade luftintaget. Lite Aprilia över det.
 
Gottis skrev:
2438466 dom kommer att finnas efter som det är ett krav för att få kylningen att funka på Seat pipen

Är inte hundra på det, lutar åt att det där faktiskt är den "riktiga" bilden.
 
Min första reaktion var att någon fåtoschoppat ihop en Yamaha och en Honda.
Stackars er som gillar Honda :(

(EDIT: Gillar själv det utseende som Bladen haft sedan -04)
 
Gottis skrev:
2438754 har svårt att tro det efter som dom redan idag har problem med kylningen
De kanske kan ha lösts med något exotiskt material som inte ger ifrån sig så mycket värme, eller?
Tycker luftintagen var en av de snygga grejerna på Hondorna.
 
sandstream skrev:
2438714 Min första reaktion var att någon fåtoschoppat ihop en Yamaha och en Honda.
Stackars er som gillar Honda :(

(EDIT: Gillar själv det utseende som Bladen haft sedan -04)

fast det där är ju ingen blade :tungan , det e ju 600rr, och den fick sitt utseende 03 :mattias
 
sandstream skrev:
2438794 De kanske kan ha lösts med något exotiskt material som inte ger ifrån sig så mycket värme, eller?
Tycker luftintagen var en av de snygga grejerna på Hondorna.


ett Titan system kanske :va men vet att det är svin dyrt att tillverka
 
semper skrev:
2438805 fast det där är ju ingen blade :tungan , det e ju 600rr, och den fick sitt utseende 03 :mattias
Just därför jag nämnde Bladen, visst inte när sexhundran fick sitt utseende (men nu vet jag :tummenupp )
Gottis skrev:
2438807 ett Titan system kanske :va men vet att det är svin dyrt att tillverka
Japp, det är dyrt och sitter bara original på riktigt fina hojar, tex GSX-R1000 K5/K6 :D
 
sandstream skrev:
2438825 Just därför jag nämnde Bladen, visst inte när sexhundran fick sitt utseende (men nu vet jag :tummenupp )
Japp, det är dyrt och sitter bara original på riktigt fina hojar, tex GSX-R1000 K5/K6 :D


satt även på 954 :arsele men efter som det går åt mer matrial för seat-pipe (kvittar om det är seta pipe lr vanligt ystem för mej) så blir tillverkningskostnaden för hög
 
Gottis skrev:
2438843 satt även på 954 :arsele men efter som det går åt mer matrial för seat-pipe (kvittar om det är seta pipe lr vanligt ystem för mej) så blir tillverkningskostnaden för hög
Med tanke på vilken megafet burk jag har så kan det väl inte vara så dyrt :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top