1wheeldrive
Ny medlem
Hej hej och god dag sporthojjare!
Har sökt både här på SH och på google men inte funnit något svar på mitt problem.
Körde igår för första gången sen jag bytade beläggen fram på min Honda cbr600rr -10, men nu har jag bekymmer med att bromsskivorna blir riktigt varma under körning, man bränner sig nästan när man tar på dom. Ska beläggen "slitas in" eller har något blivit fel vid bytet?
Jag satte dit allt precis som det satt innan med fjädrar och bultar, jag rengjorde kolvar och pinnbultar med bromsrengöring och trasa (ingen stålborste!) och jag kollade att kolvarna gick lätt att trycka ut/dra tillbaka.
Däremot reagerade jag på att bromsvätskenivån var ett par mm över maxgränsen med dom nya beläggen, kan de ge anliggande broms? Reagerade även på att ena paret va mer slitna än dom två andra beläggen
Har sökt både här på SH och på google men inte funnit något svar på mitt problem.
Körde igår för första gången sen jag bytade beläggen fram på min Honda cbr600rr -10, men nu har jag bekymmer med att bromsskivorna blir riktigt varma under körning, man bränner sig nästan när man tar på dom. Ska beläggen "slitas in" eller har något blivit fel vid bytet?
Jag satte dit allt precis som det satt innan med fjädrar och bultar, jag rengjorde kolvar och pinnbultar med bromsrengöring och trasa (ingen stålborste!) och jag kollade att kolvarna gick lätt att trycka ut/dra tillbaka.
Däremot reagerade jag på att bromsvätskenivån var ett par mm över maxgränsen med dom nya beläggen, kan de ge anliggande broms? Reagerade även på att ena paret va mer slitna än dom två andra beläggen
