DaGaz
Snygg




Efter att ha bytt till nya frächa bromsbelägg på hojverkstan för dyra pengar i samband med ett däckbyte och kört 750 mil upptäcker jag till min stora fasa att de redan tagit slut (!) Undrar vad de satte på för skit eller är det normalt att lyckas nöta ner beläggen så snabbt?


Betalade >300 SEK paret om jag minns rätt så man tycker att de borde vara lite klass på dem, tänkte aldrig på att fråga vad det var för prylar de stoppa dit.

Tänkte nu slippa slänga iväg tusenlappar på verkstaden igen och fixa även detta själv nu när man börjar få lite rutin på skruvandet. Är det något speciellt man bör tänka på om man byter själv? Vad rekommenderas att stoppa dit om vill ha det till att hålla en stund - några tips?
Tacksam för all hjälp..


PS. Luftning och oljebyte skall ändå göras vid 2400 mila servicen som ligger 250 mil bort - känns onödigt att lämna in hojjen en extra gång innan dess .DS
Mvh
/Daniel