Nya BMW R1200GS 2013

Vill du ha någon som kör in den åt dig under tiden så är det bara att dra iväg ett PM ;)

Ska faktiskt till Säfsen tor i mitten av juni, och kommer dessutom att köra den fram och tillbaka till jobbet hela juni, så borde kunna få ihop till en hundramila :)

Men tackar för erbjudandet!

Var på Probike med BMW Klubben uppstart härom dagen och fick klämma på GS-13 och den gav mersmak! men får för lite för min GS-11 för att göra ett byte redan...tror jag ;)
Skall bli kul med omdömen från er som kör den nya!

Sålde min "gamla" igår och kan få den nya på måndag om jag vill, men är mitt i en flytt och dessutom bortrest en månad, så får den levererad i början på juni. Är hyfsat nyfiken :)

Coolt!
Hämtar min på onsdag och hoppas de blir onsdag fort ;-)

Var och kände lite på en i torsdags. :)
Fin hoj och nu har den riktig blinkers. ;)
Men den är jue inte gratis...:3freak
Runt 170 gasongas.
Det stod en ny Super Tenere där också för 124 och då fick man 10 att köpa prylar för.
Är GS'en verkligen 50 papp bättre? :va

Runt 170 gasongas.
Det stod en ny Super Tenere där också för 124 och då fick man 10 att köpa prylar för.

I senaste Bike vann GS 13 i år igen, sedan finns alltid åsikter om den vinsten.

Runt 170 gasongas.

Värd 50 papp mer -Utan tvekan! Körde en Ténéré 2011 som det skulle vara "full effekt" på de tre första växlarna (Strypt original) PC och Akra monterat. Var de gömt de 110 hästarna är en gåta, men de har gömt dem väl. Hög tyngdpunkt och jag kände att jag hade mer drag i min gunghäst i vardagsrummet från när jag var tre år gammal än Yamahan. Tyvärr. Jag var väldigt sugen på den och tycker Yamahan är förbaskat snygg, så länge man ser den framifrån. BMW´n är ett bättre val alla dagar och då kan jag bara referera till den "gamla" modellen. Den nya lockar så klart men det får vänta. Det blir kul att se hur den nya R-modellen kommer att se ut, om/när den kommer nästa år.

Bra tråd.Inte en enda utråkande lågprisfråga varken om 80-tals skräphojar eller lågbudgetdelar.Mer sånt.:hej

Bra tråd.Inte en enda utråkande lågprisfråga varken om 80-tals skräphojar eller lågbudgetdelar.Mer sånt.:hej

Alla som kört hojjen säger att det är största modellhoppet sedan den gamla 1100:an.
Mer pulver i motorn, smalare hoj samt att de elektroniska hjälpmedlen verkligen märks av.
Är själv lockad av tanken på (kontrollerade) powerslides med den där, något jag bara vågat göra i undantagsfall med min gamla (retursladdarna är inte nådiga med 250 kilo Kruppstahl mellan benen.)

Alla som kört hojjen säger att det är största modellhoppet sedan den gamla 1100:an.
Mer pulver i motorn, smalare hoj samt att de elektroniska hjälpmedlen verkligen märks av.
Är själv lockad av tanken på (kontrollerade) powerslides med den där, något jag bara vågat göra i undantagsfall med min gamla (retursladdarna är inte nådiga med 250 kilo Kruppstahl mellan benen.)

Nu har jag bara testat offroad läge (antispinn) på 1190R men hilfe vad man kan posera med sån här utrustning! :Bugar

Nu har jag bara testat offroad läge (antispinn) på 1190R men hilfe vad man kan posera med sån här utrustning! :Bugar

Precis. Du kan köpa den för halva priset med motoratrapp, sen är det bara att ställa upp den utanför valfritt fik!

Nu äre onsdag. Berätta!!!

Går ju inte berätta när man är ute & kör hela dagen :D

Det var med en tår i ögat jag starta HP2 Sport hojen för att rulla till Bmw/Probike idag för att byta till GS:n.
Hur ska detta gå jag som alltid kört hoj med sport i tankarna, var inte helt cool i magen bla pga tankar kring om jag skulle tycka den är för hög.
En snabb genomgång på hojen och sedan 1:a försöket att komma "upp" på den, det funkar ju så 1:a oron går över ganska snabbt. Jag rullar iväg och börjar fundera på stoppet vid första trafikljuset m även detta känns Ok.

Milen rullar på och jag gillar motorn skarp, den går mjukt & lev.kraft hela tiden utan att rista.
Lådan är hur fin som helst utom från neutral till 1:an då den låter ganska mycket, chassit lirar hur bra som helst och känns jätte bra på alla vägar jag kör.

Just nu känns GS helt rätt för mig men varför inte en HP2 Sport V2 m denna motor någon gång :tungan

Ps upplever att jag sågs av bilisterna på ett helt annat sätt än tidigare, kanske är tack vare LED lampan i nosen?

Kul! Hann du ta ut den på lite grusåka? Känns den rappare än din HP2?
Den där lampan är lite cool. Lustigt att det tog sån tid innan LED kom på hojjar.

Går ju inte berätta när man är ute & kör hela dagen :D

Det var med en tår i ögat jag starta HP2 Sport hojen för att rulla till Bmw/Probike idag för att byta till GS:n.
Hur ska detta gå jag som alltid kört hoj med sport i tankarna, var inte helt cool i magen bla pga tankar kring om jag skulle tycka den är för hög.
En snabb genomgång på hojen och sedan 1:a försöket att komma "upp" på den, det funkar ju så 1:a oron går över ganska snabbt. Jag rullar iväg och börjar fundera på stoppet vid första trafikljuset m även detta känns Ok.

Milen rullar på och jag gillar motorn skarp, den går mjukt & lev.kraft hela tiden utan att rista.
Lådan är hur fin som helst utom från neutral till 1:an då den låter ganska mycket, chassit lirar hur bra som helst och känns jätte bra på alla vägar jag kör.

Just nu känns GS helt rätt för mig men varför inte en HP2 Sport V2 m denna motor någon gång :tungan

Ps upplever att jag sågs av bilisterna på ett helt annat sätt än tidigare, kanske är tack vare LED lampan i nosen?

Den otroligt mjuka motorgången gör att den upplevs som rappare än HP:n.

Nopp inget grus vet ju typ inte var jag hittar detta i Sthlm :-(

Den otroligt mjuka motorgången gör att den upplevs som rappare än HP:n.

Nopp inget grus vet ju typ inte var jag hittar detta i Sthlm :-(

Hehe. Just nu är det säkert grusigt och fint både på Drottinggatan och Sveavägen :)
Finns en fin liten väg längs Bogan. Den går i en lång ögla "utanför" bogan ut på landet. Lagom för en kort tur. Finns en hel del avstickare där dessutom om du skulle känna för dåligheter, men det kanske är lite tidigt om du inte är så van vid hojen.

Hej på er!
Jag var och testade både en 2012 adventure & den nya GS 2013.
Jag säger Sören vilken skillnad.
Jag blev hel såld på den nya gsn
Så nu är det förhandlingar på hög nivå här hemma.
Mina intryck var att den nya var mycket rappare i gasresponsen & upplevdes som stabilare & jämnar gång.
Direkt vid uppstarten lät den råare än -12.
Så nu är det bara att förhandla & spara en massa pengar ;-)

// GG

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...