Nya Bike - Någon som läst ?

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date
"Potatoes MC är en grupp amatörmässiga stunt-apor utan självkritik. En av dem kraschade ner i diket vid ett grundläggande stunt. Vilken mes."

;)

Mattias skrev:
"Potatoes MC är en grupp amatörmässiga stunt-apor utan självkritik. En av dem kraschade ner i diket vid ett grundläggande stunt. Vilken mes."
;)

Hähä :D :D :tummenupp

/B

Har inte läst den ännu, bara kollat på dvd´n :rolleyes:

Står det som mattias skriver i tidningen eller? :rodnar

Mattiaz, det står nåt i den stilen ja ... ;)

3 sidor om några töntar från Stockholm

Hmmmm, när man premunerar (stavas?) får man tidningen tidigare då? Jag kommer inte kunna läsa den föräns på tisdag ;(.

*Prenumererar*
Så, har du lärt dig nåt idag också. Nu kan du gå och lägga dig med gott samvete. ;)

Mattias skrev:

Haha! :lol

Verkar som effekt/vridkurvor hänger ihop även i detta nummer :D

Men Honda påstås felaktigt ha 'variabla kamtider' när det är 'variabelt antal ventiler' dom har (vfr o nya blackbird) . Där har marknadsförarna lyckats luras igen.

Sen nämns förstås 'radialmonterade ok' ett antal ggr. Som om det automatiskt medförde nån förbättring. 2-0 till reklamgubbarna.
/u

Tack Hallen, tur att man lär sig nya saker varje dag.... Annars hade jag inte vetat nått ju :( .
Tur att jag kan sova gått idag då. Ska sova utan flickan för första gången sedan sist! Usch vad trist, kommer inte kunna somna ju :( . Får väl ligga och pilla navelludd hela natten.

ulf_lundin skrev:
Men Honda påstås felaktigt ha 'variabla kamtider' när det är 'variabelt antal ventiler' dom har (vfr o nya blackbird) . Där har marknadsförarna lyckats luras igen.
/u

Det reagerade jag också på, nu lägger jag ner min prenumeration på tidningen (inte enbart på grund av det här). Det är väl klart att det blir sådana fel ibland, men det är alldeles för ofta när det gäller Bike, dessutom så har jag funderat på vad som skiljer numren åt. Är det ett superbiketest så kommer dom alltid fram till samma slutsats; Blade'n är "snäll", Ninjan är stabil på gränsen till trögstyrd, R1'an är rolig att köra och svänger på en tvåöring samt gixxern har en grym motor med massa kraft.

Detta gäller inte bara superbiketesterna utan de flesta testen i övrigt, dom upprepar bara samma saker hela tiden. De som jag tycker är mest intressant i tidningen är minibike eller vad det heter, där dom pratar om nya prylar, filmer och liknande. Men även där märks upprepandet lite grann, jag tror inte att det har kommit ett enda nummer under de 3 åren jag har prenumererat där dom inte har tjatat om vem som ska uppdatera vad, och vilka effektsiffror dom nya hojarna förväntas få. Det är väl intressant EN gång, inte i varje nummer, framförallt inte när det inte visar sig stämma ändå!

Har inte läst, men hondan har 16 ventiler hur man än vrider å vänder på det... inte faan sitter det nån liten japan å plockar bort fyra ventiler under xxxx antal varv i motorn för att sedan plocka i dom igen vid det "magiska" varvtalet, även om dom inte används.. :fakta

att sen Hondan är bekväm, kawasakin är tung, yamahan är skoj å Skurhinken har stark motor så är det ju så..

För den delen så har alla konventionellt monterade bromsok upphört att överhuvudtaget fungera nu när det finns radialok, det borde väl all fatta??? :fakta

/B

Limstift skrev:
Det finns ju förresten bl.a. bilar, kanske hojar också, som faktiskt har variabla kamtider, hur funkar det?

Alfa Romeo Alfetta 2.0 hade det i mitten på åttitalet redan.. helixgänga på ena kamdrevet mot kamaxeln vilken förskjöts med olja eller var det en magnet (kommer inte ihåg)

Det är några sidor om en viss Sthlm´s relaterad klubb som utövar "någorlunda organiserad buskörning"....liten hint kanske? :tummenupp :tummenupp

Mattias är i sedvanlig ordning motvalskärring och x-tra gring nu när han e hojlös :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Hihihohohaha
Jag förstår inte riktigt hypen tomatoes

'variabelt antal ventiler' är ju konstigt i sann Bike-anda

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back