Nya Africa Twin är här!

Bilderna skall iofs enligt uppgift komma från deras patentansökningar...
Men vi får väl se snart gissar jag på.
Intressant är den i alla hur det än blir :yoparty
 
Karaktär sade Bull...

honda__africa_twin_rd04_1991_1_lgw.jpg


Lite cerise, en hel del lila, några stänk mintgrönt: karaktär?
Eller en ondskefull attack på synnerven...?
Tillochmed "förr" var bättre förr...

Bilderna som Wiseguy lagt upp är fortfarande "impressions" av hur folk tror den kommer att se ut när den lanseras. Vi kan fortfarande bli överraskade, eller besvikna.

Klart är att jag känner igen dragningen av rören vid sidan av motorn i vart fall!
100% XTZ 750, så mycket är klart. Knasigt att efterföljaren till ATn blinkar mer åt den dåtida konkurrenten, än åt sin anfader...

Nu letade du allt runt tills du hittade fulast möjliga färgsättning. jag tycker hojen har karaktär. Hondas nya modeller börjar kännas väl präktiga. Jämför typ vfr 1200 vs 1100 xx.
 
Näe, hoppas nån av de japanska vågar vara inkorrekta nog att komma med en replik på Superenduro och HP2, alltså en riktig grusräser. Jag menar att korvlådepråmar finns redan i parti och minut och som Klockringaren sa; Honda har redan Varaderon för folk med den dragningen.

Skulle någon prompt ändå vilja ge sig ut på touren med en rallyräser så måste det väl vara lättare att touringkitta en sådan, än att räserkitta en pråm?


Å föressten, vilken är grussnabbast, 690R eller 950SE?
690R.jpg KTM950_superenduro_r.jpg
 
Näe, hoppas nån av de japanska vågar vara inkorrekta nog att komma med en replik på Superenduro och HP2, alltså en riktig grusräser. Jag menar att korvlådepråmar finns redan i parti och minut och som Klockringaren sa; Honda har redan Varaderon för folk med den dragningen.

Skulle någon prompt ändå vilja ge sig ut på touren med en rallyräser så måste det väl vara lättare att touringkitta en sådan, än att räserkitta en pråm?


Å föressten, vilken är grussnabbast, 690R eller 950SE?
View attachment 419667 View attachment 419668

Nu är väl Honda likt de andra tillverkarna affärsdrivande, och volymerna ligger i pråmarna... och därmed vinsten.
 
Min förra älskade Affe. Har haft 4st och kört över 20.000mil /30-tal länder på dom.

Har haft allt från tl1000r till WR250 supermoto. Idag åker jag en r1200gs men jag kommer garanterat att köpa en till affe. Det är så otroligt skön motor och en sanslöst välballanserad hoj. Med en bra förare hänger man med bra långt både på asfalt och grus.

Min senaste hade jag ett 8cm höjningskitt, dynojet, k&n och gpr på. Gick superfint. Om man inte har kört en välbygd affe så kan man inte veta hur bra den är.

Min nuvarande 1200gs har massa irriterande elfel. Saknar enkelheten av en Affe som jag kunde felsöka genom att mäta motstånd o.s.v. och inte behövde en dator......

För övrigt inga problem att slanga om man kan :D

IMG_0057.jpg



1.jpg

P9160116.jpg

02Ukraine1.JPG

P9180170.jpg

P8122054.JPG

P8166263.jpg
 
Last edited:
Väldigt ful och den väcker ingen "vill ha" känsla:(
 
Effekten är för låg för att konkurrera med andra märken och utseendet ger jag inte mycket för inte heller den extrautrustningen som finns... Hade förväntat mig MYCKET mera av honda men ännu en gång missar dom målet se på vfr 1200 som exempel......
 
Effekten är för låg för att konkurrera med andra märken och utseendet ger jag inte mycket för inte heller den extrautrustningen som finns... Hade förväntat mig MYCKET mera av honda men ännu en gång missar dom målet se på vfr 1200 som exempel......

Den är ju å andra sidan lättare än alla stora monster till andventurehojar med mycket effekt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top