Geronimo79
Ny medlem
För några veckor sen låg dem ute på enduromx för ganska exakt 100000:-

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

jaså? har missat det ja alla vet vad ja tycker med det priset dåFör några veckor sen låg dem ute på enduromx för ganska exakt 100000:-![]()
Jag var överraskad över hur billiga dom var. Trodde att dom skulle kosta minst 20 lappar till.
Skitfräck hoj, skulle vara kanonkul att åka sandbana med!
En lite rolig sak jag såg/läste på thumpertalk:Exakt , på sand hör dom hemma.
Dessa hojar är främst tänkta till den amerikanska marknaden.
Troligtvis är dom inte direkt svårsålda för den delen heller "over there"
Äkta CR500AF Honda i Sverige kan man räkna på sina två händer.
En mkt speciell hoj till ett mkt fördelaktigt pris.
Den som tycker att den är dyr vet inte vad det handlar om i grunden.
En lite rolig sak jag såg/läste på thumpertalk:
Var en film där en xr650r och en cr 500 rejsade lite i öknen, iofs raktfram-rejs men ändå.
Gissa vilken som vann?![]()
Ja, men nu handlade det inte om att köra crossbana. Det var ett rakt-fram-rejs...Ta ut din XR650 och rejsa på en crossbana då så ska du får se när du blir frånåkt av 80-kubikare.
Ska man åka fort rakt fram finns betydligt bättre alternativ än både XR650 och CR500.Vi har ju inte så mycket öken att köra i här hemma ändå...Ja, men nu handlade det inte om att köra crossbana. Det var ett rakt-fram-rejs...
Ja, men nu handlade det inte om att köra crossbana. Det var ett rakt-fram-rejs...
Såklart finns det det.. Nog om en sur xr nuSka man åka fort rakt fram finns betydligt bättre alternativ än både XR650 och CR500.Vi har ju inte så mycket öken att köra i här hemma ändå...
Enligt han som filmade så spann tydligen cr'n mer. Men vem vet, han körde kanske på kassa däck. Nog om det nuSkulle nog tippa på att det var utväxlingen som avgjorde isåfall. CRen har både mer effekt och mindre vikt, den borde både ha högre toppfart och snabbare acceleration. Men det är ju klart, man vet ju inte vad underlag det var... Var det riktigt lös sand så kanske xren är bättre...

Ja, men nu handlade det inte om att köra crossbana. Det var ett rakt-fram-rejs...
Jaså? Jag trode denna tråd handlade om en crosshoj...http://www.maicouk.co.uk
Där kan man beställa en ny Maico 700cc 2-takt, ca 80 pållar... Om man nu skulle behöva det på en crossbana![]()
Här är lite CR500-historia och skön läsning om "storslungan" av Fredrik Bergstedt. http://www.tfbmx.com/k_honda.htm
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |