Nya 2T Honda CR500 -08

Skulle nog varit roligare om den var LV reggad, eller är den kanske det?

Annars skulle jag tro det var jobbigt att köra en sån brutal hoj på crossbana.

Skulle nog varit roligare om den var LV reggad, eller är den kanske det?

Annars skulle jag tro det var jobbigt att köra en sån brutal hoj på crossbana.

Hoppas Tomten kommer med en sån:)

Skit samma om de är reggade, kul är de att åka på....
Brukar ändå köra min RMZ450 på gatan ibland.

Last edited:
Det är en gubbe som glider runt med en Öhlinskittad sån på Saxtorp då och då. Snabb är han inte men det beror nog inte på hojen... Måste fota den någon gång.

Cr500 måste ju vara bland det fränaste som finns:tummenupp

både fjädring o ram e nytt. fast motorn är lika som 89an inga ändringar fast det är ju nytt! jag som trodde de la av 2001 med 500or. överpris på denna ändå 86k:gnissla

överpris på denna ändå 86k:gnissla[/QUOTE]

En KTM 450 kostar 82 tysen och 505an kostar 86 så den där va ganska rätt i pris

Det är en gubbe som glider runt med en Öhlinskittad sån på Saxtorp då och då. Snabb är han inte men det beror nog inte på hojen... Måste fota den någon gång.
om det är liten knixig bana kan det bero på hojen sånt jävla överflöd av power, kört cr500 i skogen o kan säga att man kör dubbelt så fort med 250 2t o dubbelt så länge..

o ja för de som inte tycker det är överpris jämför med 4t som alltid är dyrare!
tex senaste cr250 kostade omkring 60k o nästan det ända som skiljer är kubiken.

om det är liten knixig bana kan det bero på hojen sånt jävla överflöd av power, kört cr500 i skogen o kan säga att man kör dubbelt så fort med 250 2t o dubbelt så länge..

o ja för de som inte tycker det är överpris jämför med 4t som alltid är dyrare!
tex senaste cr250 kostade omkring 60k o nästan det ända som skiljer är kubiken.

Nej på Saxtorp har man nytta av mycket pulver! Svaret är så enkelt som h-street nämnde. (Borde inte ha skrivit den meningen om hans hastighet)

Nej detta är ingen CR250 och det är inte överpris! Fatta att denna maskin inte är tillverkad direkt av Honda utan av ett amerikanskt företag "Service Honda" som först köpt in en CRF450 samt en CR500-motor i lösa delar sedan slängt ur 450-motor, svetsat om ramen, monterat ihop 500-motorn och monterat in den i 450-chassit.

Att kunna köpa en sådan maskin bara ca 10kkr dyrare än priset på en standard CRF450 är billigt.

hm ja skulle inte köpa för dom pengarna.
är det något som ingår på hojen ser ut som effektsystem på bilden fast de kanske har stylat till det bara.

om det sitter massa godis borde det fan göra med priset.
men jämför priset mellan cr125 o cr250 skiljer ca 5k. här skiljer det mellan 250 o 500 ca 25k så nån kombination av svårsålt,produtionsgräns..

http://www.servicehonda.com/
titta längst ned även en kx500 med kxf ram

om det sitter massa godis borde det fan göra med priset.
men jämför priset mellan cr125 o cr250 skiljer ca 5k. här skiljer det mellan 250 o 500 ca 25k så nån kombination av svårsålt,produtionsgräns..

http://www.servicehonda.com/
titta längst ned även en kx500 med kxf ram

Men ska det vara så dj-la svårt och förstå att man inte kan jämföra priser mellan en maskin byggd på löpande band med en specialbyggd maskin?

precis de ja försökte nämna i tidigare inlägg "produtionsgräns" eller i speciella exemplar, hittade inte orden bara.
klart ja fattar

Nej detta är ingen CR250 och det är inte överpris! Fatta att denna maskin inte är tillverkad direkt av Honda utan av ett amerikanskt företag "Service Honda" som först köpt in en CRF450 samt en CR500-motor i lösa delar sedan slängt ur 450-motor, svetsat om ramen, monterat ihop 500-motorn och monterat in den i 450-chassit.

Att kunna köpa en sådan maskin bara ca 10kkr dyrare än priset på en standard CRF450 är billigt.

USA firman som gör dem:

http://www.servicehonda.com/cr500af05.html

:hej

Jag var överraskad över hur billiga dom var. Trodde att dom skulle kosta minst 20 lappar till.

Skitfräck hoj, skulle vara kanonkul att åka sandbana med!

Helfräck, vill ha! När du köper hojjen hos servicehonda så skräddarsyr dom ju den precis som du vill ha det med fjädring,komponenter och portning fast det kostar ju extra givetvis.
Som andra sagt jag tycker inte det är dyrt för en hoj som inte tillverkas i stor upplaga.

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back