Ny våldtäckt i stan..

korvgubbe skrev:
2058894 Varför spöade inte du förövarna då de gett sig på dina tjejkompisar?
:va
Hade gärna velat men är svårt då:

Den första är en för mig okänd person. Han som berräta det ville inte säga mer, och "hade redan nog med folk att fixa det själv."

Andra bode på internat espen på åland och är nu i finskt häkte.

Men jag hade gärna kunna riskerat en blåtira eller två för att å sak dom skada.

Edit: så känd va dåligt formulerat snarare dom vet vem det var men inte jag.

Last edited:
prulle skrev:
2058917 Hade gärna velat men är svårt då:

Den första är en för mig okänd person. Han som berräta det ville inte säga mer, och "hade redan nog med folk att fixa det själv."

Andra bode på internat espen på åland och är nu i finskt häkte.

Men jag hade gärna kunna riskerat en blåtira eller två för att å sak dom skada.

Edit: så känd va dåligt formulerat snarare dom vet vem det var men inte jag.

Det är knappt en jävel som vågar gripa in om de ser det hända, varför skulle de då orka göra sig besvär för folk de knappt känner flera veckor efteråt? Inse att det bara är en massa snack att "man skulle veva" osv

McB skrev:
2058934 Våldtäkt.

förlåt...... :(

Chris Ash skrev:
2059004 Det är knappt en jävel som vågar gripa in om de ser det hända, varför skulle de då orka göra sig besvär för folk de knappt känner flera veckor efteråt? Inse att det bara är en massa snack att "man skulle veva" osv

nej,självklart skulle jag gladeligen stå brevid och kanske ringa polisen och klocka hur lång tid det tar innan dom kommer..

Chris Ash skrev:
2059004 Det är knappt en jävel som vågar gripa in om de ser det hända, varför skulle de då orka göra sig besvär för folk de knappt känner flera veckor efteråt? Inse att det bara är en massa snack att "man skulle veva" osv

Du har nog rätt, synd.

I dom tidagare fallen så fick jag reda på det ena samma dag, snubben som gjorde det åkte på spö 3 dagar sennare så de va inte bara snack.
Andra fallet va som sagt på åland så de blir lite annan sak.

Kalla mig korkad men jag hade ingripigt..

Edit: Vad hade du själv gjort?

Säg att du går av bussen går längs en park och hör en tjejs skrik på hjälp du tittar bort mot parken och ser att hon blir våldtagen? För att göra de enkelt säger vi att han är ensam. Vad gör du?

Last edited:
prulle skrev:
2059070 För att göra de enkelt säger vi att han är ensam. Vad gör du?

Jag tror inte de två enda alternativen är:
a) Går hem, tar en bärs och tittar på tv
b) Leker Van Dame och slår killen gul och blå så han inser att våldtäkt är fel!

Tror få våldtäktsmän fullföljer om man närmar sig gapandes för full hals med mobilen i högsta hugg... Så det spelar ingen roll om man är feTt gRyM på RoUndkiCks!

Det där är så jävla sjukt!! Tacka dagens sossesamhälle för det!
Barn behöver klara gränser för vad man får och inte får, idag vågar/orkar knappt föräldrarna uppfostra ungarna, ser skräckexempel varje dag då jag rör mig i stan på dagarna.

-PLM- skrev:
2059128 Det där är så jävla sjukt!! Tacka dagens sossesamhälle för det!

Jag tror inte enbart det har med "sossar" att göra. Jag tror även det ligger en del i generationsattityder.

När mina föräldrar(40:talister) växte upp och blev vuxna så hade man tre beståndsdelar i ideal-bilden av hur de skulle vara:
1. De skulle sköta sitt jobb, arbete var ett självändamål
2. De skulle skapa ett tryggt hem
3. De skulle vara goda föräldrar, uppfostra sina barn och särskillt kvinnorna drog ett stort lass där.

Nu är det 60-70:talister som är föräldrar och vilka ideal är de uppväxta med?
- individen i fokus, självförverkligande, karriär, upplevelse...

Denna föräldrageneration är dessutom (något överdrivet) oerhört uppfostrade i att tankesättet att det alltid finns ett kollektiv att falla tillbaka på, samhället.

Det känns som att mitt i allt detta har deras egna barn kommit i andra rummet. Barnuppfostran överlåts till skola, dagis, tv och annat eftersom föräldrarna har så fullt upp med sina egna karriärer och mål.

Om jag gjorde något hyss, om det ens var så litet som att köpa godis i veckorna efter skolan så ringde fritids mina föräldrar som kom dit och "skällde ut" mig. Störde jag i skolan fick mina föräldrar reda på det och de visade vart skåpet skulle stå... Om en lärare eller dagisfröken ringde dem för att jag misskött mig så skämdes de ögonen ur sig och lät mig därefter få veta hut efter noter.

Nu för tiden är det lärarna som blir utskällda av föräldrarna när barnen misskött sig.
Hörde om en lärare som tagit en mobiltelefon från en elev som stört med mobilen en hel lektion. Pappan kom till skolan.
Hade det varit min pappa hade jag inte sett den mobilen på en vecka.
Den här pappan klappade istället till läraren som beslagtagit mobilen...

I mina ögon är det inte bara barnen det är fel på nuförtiden...

Ut med namn o bilder på de jävla asen! :kulspruta :kulspruta

När ska det bli slut på daltandet med alla jävla miffon som inte kan annat än att ställa till jävelskap.

Regeringen lär inte vakna ur sin dvala så kanske det e på plats med ett medborgargarde nu.

tycker också det är lite väl mycket våldtäkter nu. dom senaste 2 åren verkar det ha blivit "inne" det verkar ha vart lika många våldtäkter dom senaste 2 åren som dom 20 åren innan tillsammans, eller så har media bara blivit bättre på att skrämmas/fler anmäler. skumt är det iaf. obligatorisk tvångskastrering för väldtäktmän skulle behövas (med giljotin) :tummenupp

grr..zzr skrev:
2058319 :mad:

Vad är det här? vart är vi på väg? jag talar om den 12åriga tjejen som blev våldtagen på väg till skolan igår morse på söder i sthlm.
Flickan blev våldtagen av ett gäng på fyra killar och förvånande nog tre tjejer.

Jag blir fan skraj när jag tänker på det här! hur ser det ut om tio-tjugo år om det fortsätter i samma takt som nu?

vart bosätter man sej för att slippa sånt här? i en hydda i jungeln eller?
här är vad jag yrar om utifall det är någon som missat det

http://www.metro.se/content/acrobat/stockholm/SESTO_20060404_A_Metro.pdf

personligen hoppas jag nästan på att en gång komma på en pågående våldtäckt.. jävlar vad jag skulle veva.

tack för mej

Nu ska jag komma med ett livsfarligt uttalande:

Personligen så tycker jag att det är nåt som verkar skumt med hela händelsen.

Fyra killar och tre tjejer.
Osäker om alla förgrep sig på henne.
Känsla av att det skedde inomhus.
Inga vittnen kl 0815 på morgonen vid medborgarplatsen.
Väldigt lite massmedial uppmärksamhet.

Givetvis en tragedi om det har hänt, men jag får en "var är vår bobby?"-känsla över det hela, med det lilla man läst.

Kan givetvis finnas förklaringar till allt, men det var min spontana tanke. Samma tanke som när bobby varit borta i mer än 24 timmar; häkta mamma och pappa.

Homo skrev:
2059890 tycker också det är lite väl mycket våldtäkter nu. dom senaste 2 åren verkar det ha blivit "inne" det verkar ha vart lika många våldtäkter dom senaste 2 åren som dom 20 åren innan tillsammans, eller så har media bara blivit bättre på att skrämmas/fler anmäler. skumt är det iaf. obligatorisk tvångskastrering för väldtäktmän skulle behövas (med giljotin) :tummenupp
Har inte norge kemisk kastrering? eller är det på frivillig basis?

juha01 skrev:
2060176 Nu ska jag komma med ett livsfarligt uttalande:

Personligen så tycker jag att det är nåt som verkar skumt med hela händelsen.

Fyra killar och tre tjejer.
Osäker om alla förgrep sig på henne.
Känsla av att det skedde inomhus.
Inga vittnen kl 0815 på morgonen vid medborgarplatsen.
Väldigt lite massmedial uppmärksamhet.

Givetvis en tragedi om det har hänt, men jag får en "var är vår bobby?"-känsla över det hela, med det lilla man läst.

Kan givetvis finnas förklaringar till allt, men det var min spontana tanke. Samma tanke som när bobby varit borta i mer än 24 timmar; häkta mamma och pappa.
Håller tyvärr med, det är något som inte riktigt stämmer, på nyheterna i morse påstods det att flickan anmält en våldtäkt någon månad tidigare också. Å andra sidan påstods att man kunnat konstatera fullbordat samlag på sjukhuset. Oavsett vilket så är det något tragiskt som ligger bakom, 12 år och fullbordat samlag? WTF! Det är synd om människorna...

MDM skrev:
2060181 Har inte norge kemisk kastrering? eller är det på frivillig basis?
Vi har kemisk kastrering i Sverige också men den funkar inte på de som inte ställer upp frivilligt! T.ex. kan du slå ut effekten med lite anabola och en del andra preparat, eller för den delen bara avstå från att ta tabletterna. Så det är ett vackert och politiskt säljande argument men tyvärr inte medicinskt förankrat.
Kemisk kastrering används alltså på de "perverterade idioter" som inte vill begå fler brott. Tro det eller ej men dem finns...
Dessutom är det rätt många våldtäktsmän (vi pratar överfallsvåldtäkter nu, vilket inte är den vanligaste typen.) som inte ens har stånd, det handlar normalt inte som sex utan makt, vilket ju minskar nyttav av kastrering ytterligare.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg