Ny våldtäckt i stan..

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
:mad:

Vad är det här? vart är vi på väg? jag talar om den 12åriga tjejen som blev våldtagen på väg till skolan igår morse på söder i sthlm.
Flickan blev våldtagen av ett gäng på fyra killar och förvånande nog tre tjejer.

Jag blir fan skraj när jag tänker på det här! hur ser det ut om tio-tjugo år om det fortsätter i samma takt som nu?

vart bosätter man sej för att slippa sånt här? i en hydda i jungeln eller?
här är vad jag yrar om utifall det är någon som missat det

http://www.metro.se/content/acrobat/stockholm/SESTO_20060404_A_Metro.pdf

personligen hoppas jag nästan på att en gång komma på en pågående våldtäckt.. jävlar vad jag skulle veva.

tack för mej

Last edited:
En skrämmande sak är att det verkar bli vanligare med tonåringar som våldtar tonåringar (och begår andra våldsbrott). Vad är det som påverkar denna grupp? Har klimatet för barn blivit så pass hårdare i vårat samhälle?

Orca69 skrev:
2058343 En skrämmande sak är att det verkar bli vanligare med tonåringar som våldtar tonåringar (och begår andra våldsbrott). Vad är det som påverkar denna grupp? Har klimatet för barn blivit så pass hårdare i vårat samhälle?

Personligen tror jag en bidragande faktor är att ingen får "nypa dem i örat". I skolorna har lärarna helt och hållet avväpnats så du får knappt hyscha en elev som stör utan att riskera att anmälas för misshandel. Respekten för vuxenvärlden har helt och hållet luckrats upp. Dessutom så får ungdommar som begår brott sällan några påföljder om du inte begår väldigt väldigt grova brott och knappt ens då.

Sätt in åtgärder och påföljder tidigare. Som jag föreslog i en tidigare tråd. Samhällstjänst tror jag kan vara en bra modell. Som jag då beskrev hade jag en kompis som var utbytesstudent i USA. De blev gripna för att de krökat till på läktaren under en fotbollsmatch. Han åkte på två veckors skolsbuss-tvättning för den ringa förseelsen. Tror den typen av påföljder kan ha en rätt god effekt på yngre tonåringar.

Dessutom har andelen ungdommar som växer upp i fattigdom ökat markant i Sverige. Där tror jag ytterligare en orsak ligger. Att dela rum med syskon hade iaf fått mig att helre vara på stan med polarna än sitta med kompisarna i samma rum som småsyskonen..
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12208383.asp

korvgubbe skrev:
2058470 Personligen tror jag en bidragande faktor är att ingen får "nypa dem i örat". I skolorna har lärarna helt och hållet avväpnats så du får knappt hyscha en elev som stör utan att riskera att anmälas för misshandel. Respekten för vuxenvärlden har helt och hållet luckrats upp. Dessutom så får ungdommar som begår brott sällan några påföljder om du inte begår väldigt väldigt grova brott och knappt ens då.

Sätt in åtgärder och påföljder tidigare. Som jag föreslog i en tidigare tråd. Samhällstjänst tror jag kan vara en bra modell. Som jag då beskrev hade jag en kompis som var utbytesstudent i USA. De blev gripna för att de krökat till på läktaren under en fotbollsmatch. Han åkte på två veckors skolsbuss-tvättning för den ringa förseelsen. Tror den typen av påföljder kan ha en rätt god effekt på yngre tonåringar.

Dessutom har andelen ungdommar som växer upp i fattigdom ökat markant i Sverige. Där tror jag ytterligare en orsak ligger. Att dela rum med syskon hade iaf fått mig att helre vara på stan med polarna än sitta med kompisarna i samma rum som småsyskonen..
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12208383.asp

håller me,,,sen att det är en tuff grej att vara så mkt gangster som möjligt när man e i tonåren hjälper också till..
men att våldta? alltså? hur fuckad måste man vara i skallen? för det första så KAN de inte vara skönt rent kroppsligt,sen att kunna fortsätta när tjejen ligger och gråter förtvivlat under en....

finner inte ord för hur jävla förbannad jag blir av det här..

grr..zzr skrev:
2058502
men att våldta? alltså? hur fuckad måste man vara i skallen?

Där håller jag iofs med.. våldtäkter kan jag inte förstå mig på. inte den här varianten när ett ungdomsgäng genomför det på det sättet. Måste väl handla om att förnedra maximalt eller något.. Skrämmande är det iaf.

Fotrally skrev:
2058507 Byt avatar!!!!! :4skrika

:)

:arsele :)

korvgubbe skrev:
2058508 Där håller jag iofs med.. våldtäkter kan jag inte förstå mig på. inte den här varianten när ett ungdomsgäng genomför det på det sättet. Måste väl handla om att förnedra maximalt eller något.. Skrämmande är det iaf.

mm...verkligen,,,när jag får barn flyttar jag långt från den här stan,, tanken på att ens barn råkar ut för sånt här eller om ens son blir rånad/misshandlad är riktigt,riktigt skrämmande,,

frågan e vart man ska ta vägen...suck..

korvgubbe skrev:
2058609 Såja gubben! :pannkyss Det bor inga troll under sängen! :krama
:D :D Kunde inte hålla mig bara :tummenupp Nä men allvarligt så är det ju sjukt att det även var tre tjejer med. Dom om några borde ju skydda varandra, men dagens ungdomar blir allt råare tyvärr.

tycker det borde vara lagligt att hänga ut dessa individer (i media osv.)... och p.g.a deras ålder (gärna) deras föräldrar med!

Werzion skrev:
2058718 tycker det borde vara lagligt att hänga ut dessa individer (i media osv.)... och p.g.a deras ålder (gärna) deras föräldrar med!

Håller med. Sjukt att inte sensationsjournalisterna ska få tjäna pengar på detta och att dumtjack ska få köpa sin aftonblaska och frossa i informationen.

Ursäkta sarkasmen... den allmänna pöbeln är säkert jättebra på något vis. Go allmänna pöbeln, go! :yoparty

Jag förstår inte de här... Två polares tjejpolare (känner dom inte själv) har blivigt våldtagna. Båda gångerna har förövaren varigt känd. Båda gångerna har alla som hört det regerat med att erbuda sig spöa skiten ur förövaren. Med andra ord är den almänna uppfattningen att det INTE är det minsta försvarbart. Och ändå verkar det öka. :argpådato Vart fan är det på väg? Säger som trådskaparn. Fan va jag skulle veva om jag kom på nån av dom..

Finns det ingen jävla moral/etik längre!

:mad: :mad:

Sorry för ett värdelöst inlägg men jag va tvungen att visa min ställning mot dessa jordens avskum..

Ofattbart att det inte är tvångskastrering på dom, samma på pedofiler..

stog i sundsvallan att det förmodligen bara var ena killen som gjorde det o dom visste inte vad dom andra hade för "deltagande"

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg