SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Undras om den missar totalt om man kör på vänster sida?
Var hittar trafikverket alla idioter?
Jag undrar detsamma. Det räcker ju att kolla på vilket videoklipp som helst som innehåller en intervju med någon från Trafikverket. Oavsett om det handlar om chefer, "kommunikatörer" eller "projektledare" så tar det inte många sekunder innan man inser att hissen inte gått hela vägen upp...eller i alla fall att de inte vistas väldigt mycket i trafiken själva...
De uppfyller ju precis alla fördomar kring typiska stockholmska tjänstemän, sådana där självgoda, smådryga Anders Tegnell typer som cyklar till jobbet i lustig kavaj, designerjeans, tennisskor och allmän bakfylle-look och som hela tiden tror att de är bäst i klassen trots att mätbara fakta visar det motsatta.
Men de här idioterna kommer ju från Dalarna...Min bild av Sverige har fått sig en törn...
On a side note - den som kör många hyrbilar inom jobbet kommer snabbt till vetskapen att "normala" farthinder och fartbulor endast är obekväma vid måttlig fortkörning. Att krypköra ger naturligtvis en bättre komfort. Men det går även att hitta en "sweet spot" ganska långt över skyltad hastighet, där bilens fjädring absorberar hindret utan problem.
Sådana kunskaper går säkert att utveckla även på dessa farthinder...
Fast det är snart löst, väl?
Jag undrar detsamma. Det räcker ju att kolla på vilket videoklipp som helst som innehåller en intervju med någon från Trafikverket. Oavsett om det handlar om chefer, "kommunikatörer" eller "projektledare" så tar det inte många sekunder innan man inser att hissen inte gått hela vägen upp...eller i alla fall att de inte vistas väldigt mycket i trafiken själva...
De uppfyller ju precis alla fördomar kring typiska stockholmska tjänstemän, sådana där självgoda, smådryga Anders Tegnell typer som cyklar till jobbet i lustig kavaj, designerjeans, tennisskor och allmän bakfylle-look och som hela tiden tror att de är bäst i klassen trots att mätbara fakta visar det motsatta.
Men de här idioterna kommer ju från Dalarna...Min bild av Sverige har fått sig en törn...
De uppfyller ju precis alla fördomar kring typiska stockholmska tjänstemän, sådana där självgoda, smådryga Anders Tegnell typer som cyklar till jobbet i lustig kavaj, designerjeans, tennisskor och allmän bakfylle-look och som hela tiden tror att de är bäst i klassen trots att mätbara fakta visar det motsatta.
Såna där hinder finns i Helsingborg också. Dock placerade helt ologiskt efter en viadukt där det till synes inte är några övergångsställen.
Fast ska man prata om alla korkade försök som trafikverket genomfört så tar ju bygdevägarna priset som det mest korkade någonsin. Jösses. När tom. trafikpolisen sågar experimentet som något totalt värdelöst, riskhöjande skit så borde man ju inse att det är oerhört korkat.
Eller som min bror berättade för mig om vägbulor som "designats" till Västerås centrum. Där hade man glömt räkna med bussarna så linjebussar och stadsbussar mm. fastnade på hindren och stoppade upp hela trafiken. Hahaha!
Hade skämts om jag sa att jag arbetar på trafikverket. Vilka klantar.
frusen is kan ju bryta sönder alltihop när elektroniken startar maskineriet.
Plus att is kan spränga sönder lite av varje när den fryser.
On a side note - den som kör många hyrbilar inom jobbet kommer snabbt till vetskapen att "normala" farthinder och fartbulor endast är obekväma vid måttlig fortkörning. Att krypköra ger naturligtvis en bättre komfort. Men det går även att hitta en "sweet spot" ganska långt över skyltad hastighet, där bilens fjädring absorberar hindret utan problem.
Sådana kunskaper går säkert att utveckla även på dessa farthinder...
Så länge det inte är nått som viks upp ur vägbanan borde det kunna lösas med högre hastighet
Nåja, bara de inte köper in den Tyska varianten, den är lite för effektiv
https://youtu.be/e91OuJ21syY
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |