Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vanlig bildrörs 22" räcker gott. Tycker man det är för litet sätter man sig bara närmare och vips blir upplevelsen likvärdig mot en 42".![]()
har frågat runt bland experterna och diverse tekniknödar och får samma svar av alla "plasma"
glömde att säga att en LCD får tex inte lutas mer än 30` för då går den sönder.. kan ju vara tråkigt när man flyttar osv osv...
Nja, tror faktiskt det är tvärtom. Plasma är mer känslig för att läggas ner. Men både plasma och LCD kan läggas ner om man är försiktig.
Vi köpte en LCD och är väldigt nöjda med den.
Nja, tror faktiskt det är tvärtom. Plasma är mer känslig för att läggas ner. Men både plasma och LCD kan läggas ner om man är försiktig.
Vi köpte en LCD och är väldigt nöjda med den.
Prisjakt
Där har du ett bra alternativ till pricerunner, som för övrigt imo är en jäkla rörig sida.
Köpte faktiskt en ny LCD 42" idag, vet ej när den kommer men det spelar inte så stor roll. Du har bilder, omdömen på butik samt handlad vara på Prisjakt.
Sen om man ska köpa Plasma eller LCD, det är hugget som stucket men vad som är viktigt är väl 1st o främst vilken prisklass du har tänkt lägga dig i.
Jag valde LCD då jag har hört av vänner och som kussebusse sa "Tekniknördar" att den lämpar sig bra med dataanvändande ( Fan vilket jobbigt ord det där var ) och har en riktigt bra "Svärta" som Plasma apparater inte ännu når upp till.
Sen så ska det tydligen vara bättre bild men man får vad man betalar för, 14400 friska riksdaler kostade den mig med frakt och en universalfjärr ( Slipper 4 andra fjärrar då ) så jag anser att jag gjort ett bra köp.
Men ett bra råd är att ska du verkligen köpa LCD eller Plasma så låt det ta tid, köp inget bara för att köpa för det är ju faktiskt ganska mycket pengar vi snackar om för en jäkla tv![]()
Du har rätt, MEN du eller din teknikintresserade kompis har blandat ihop det. Plasma har överlägsen svärta och är bättre på snabba rörelser (dataspel sport etc) och är inte lika känsliga vid högkontrastfärger. (Hollands oranga tröjor mot grönt gräs tex.)
@ supermuppo.
Plasma har högre MAX energiförbrukning än LCD av samma storlek. däremot är snittförbrukningen betydligt lägre på en plasma eftersom LCD lyser max hela tiden och plasma ökar eftersom ljuset i bilden ökar.
Mitt tips är LÄTT plasma.
Stirra dig inte blind på specifikationer. Kolla i en butik så ser du själv skillnaden.
Icke att förglömma att det är svårt att jämföra TV apparater i butiker där de muppar me skitkablar från samma dvd till hundra apparater o bla bla bla.. ja typ...
typ.. men ber man om att få se olika produkter med samma förutsättningar så hjälper de säkert till med det.
Icke att förglömma att det är svårt att jämföra TV apparater i butiker där de muppar me skitkablar från samma dvd till hundra apparater o bla bla bla.. ja typ...
Jag har faktiskt reagerat på detta, en hel vägg med tv-apparater och den ena har sämre bild än den andra. Även om jag fattar att det inte är så dålig bild på riktigt så förtar det lite av köpsuget.
Aha, så är det säkert.Du har rätt, MEN du eller din teknikintresserade kompis har blandat ihop det. Plasma har överlägsen svärta och är bättre på snabba rörelser (dataspel sport etc) och är inte lika känsliga vid högkontrastfärger. (Hollands oranga tröjor mot grönt gräs tex.)
@ supermuppo.
Plasma har högre MAX energiförbrukning än LCD av samma storlek. däremot är snittförbrukningen betydligt lägre på en plasma eftersom LCD lyser max hela tiden och plasma ökar eftersom ljuset i bilden ökar.
Mitt tips är LÄTT plasma.
Stirra dig inte blind på specifikationer. Kolla i en butik så ser du själv skillnaden.
Det kan ju förståss vara så enkelt att de har bättre verkningsgrad.
Om nu LCD har högre snittförbrukning varför har de då inte fläktar![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |