Ny Tv

Det kan ju förståss vara så enkelt att de har bättre verkningsgrad. :tungan
(= mindre av effekten som används blir till överskottsvärme)

En vanlig glödlampa t.ex omvandlar ca 80-90% av effekten till värme och bara 10-20% till ljus

Eller så är prylarna inte lika värmekänsliga?

Medans en diod omvandlar bla bla till o bla bla.. ja kan inga siffror... men så mindre snabbtänkta fattar :D..

Det viktiga när man väljer TV är att man trivs med fjärrkontrollen tycker jag :jäs

Bra knappar och att den väljer kanal fortare än sören, eller hur fungar det där i sverige nu med digital-tv o tjaffs?

"LCD-skärmen är anpassad till datorns krav då tekniken LCD kommer från dataskärmarna, sen så har LCD något som heter "Responstid", ju kortare tid, ju mindre eftersläpningar. Om du endast ska titta på DVD el. liknande så blir det inte markanta eftersläpningar. Men om du skall titta på t ex. sport ellar annat som rör sig ganska fort på vanlig eller på digital-TV så blir det lite lättare att se och märka eftersläpningarna" < --- >Taget från ngt forum som jag kikade in på.

Nackdelar med Plasma är att det kan bli "Inbränningar" i skärmen om man inte ser upp med det, kollar du ofta på t.ex Eurosport så kan man nog räkna med att man efter ( lång? ) tid får sig ett litet märke där uppe i hörnet.

Sen är det ju detta med HD Ready och allt vad det heter, vet inte hur det funkar men ska visst vara bra om man är "Bildkvalitetshomosexuell" och inte nöjer sig med rakad anal utan vill ha vaxat :tuttar ...

Sen så måste jag hålla med om att fjärren är 95% av Tv köpet, sitter den inte som gjuten i handen så blir det inget köp :tummenupp

Summa sumarum? Köp det du tror passar och ser ut att vara en bra deal, prata med försäljare har ingen dött av än såvitt jag vet även om man vill slå in skallen med ett basebollträ när dom ringer och ska sälja "Mr.Music" eller va fan det nu säljs...

Pus påuu ehhr :pannkyss

*Edit*
Här har ni en länk till tv helvetet ifall ni undrar över vad det var för skittv jag investerade pengarna i TVHELVETET

Last edited:
Bildstorleksmässigt så finns det en hel hög med olika.
"Vanlig", HD-Ready, HD och Full-HD (även kallad 1080p efter antalet pixlar på höjden).

Videofilerna hävdar troligtvis att allt under Full-HD ser ut som en dålig bakfylla. :D

Bildstorleksmässigt så finns det en hel hög med olika.
"Vanlig", HD-Ready, HD och Full-HD (även kallad 1080p efter antalet pixlar på höjden).

Videofilerna hävdar troligtvis att allt under Full-HD ser ut som en dålig bakfylla. :D

Full hd på en tv under 50-60" är waste of pixels enligt mig. En bildpixel är skitliten på en så liten tv. då behöver man inte full HD men pixelhybris..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT