Ny trend från blocket köpare?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Ny trend från blocket spekulanter?

satte in annons igår på min tvåfötti och redan har 3 stycken mailat och visat intresse, enda problemet är att 2 av dom har mailat sitt telefonnummer och vill att JAG ska ringa?!? :confused:

wattafakk mitt telenr står ju klart o tydligt där det ska! är dom snåla som fan eller vad är det frågan om?? :va

Last edited:
Tittar man på en bil under 10'000 har man nog inte så cash nej :)

Så visst kan det vara så att dom av ren snålhet vill att du ringer dom så har dom sparat en femma.

har man en telefonoperatör som tar 5 kr för en minuts telefon-pratande så har man sig själv att skylla för att man är fattig! ;)

näe jag tror att det handlar om mer än att spara 69kalla(ören).. jag tror att det är starten på en väldigt invecklad prut-manöver!!

Därför att den genomsnittlige 240-köparen är kille, ca 18 år gammal och pank eftersom mamma inte betalat deras veckopeng och de laddat ner så många ringsignaler från jamba att deras kontantkort är tomt.

de e blockets trend.. har du inte tänkt på det?
om dom väljer o lämna tel nummer så skriver blocket

Mitt telefonnummer är: 070-**********

tex..
har du en ljuddämapare?
hur många ägare

de e blockets trend.. har du inte tänkt på det?
om dom väljer o lämna tel nummer så skriver blocket

tex..
har du en ljuddämapare?
hur många ägare

ring på tel 073 *** ****
angånde din bil

Mitt telefonnummer är: 073 *** ****

...så skrev en

har du bilen kvar ring mig på
070******* mycket intreserad
mvh stefan

Mitt telefonnummer är: 070*******

...så skrev en annan

Hejsan!

jag är intresserad av bilen!

vart står den någonstans?
hur är det med rost undertill och hjulhus?

Mvh Jerry!

..så skrev en tredje

Så jävla tröttsamt, varför finns det en sån funktion för?

Är man seriöst intresserad ringer man själv.

Så jävla tröttsamt, varför finns det en sån funktion för?

Är man seriöst intresserad ringer man själv.

Jag har sålt bilar helt utan telefonkontakt så man behöver inte vara oseriös bara för att man inte ringer. Däremot skulle jag inte själv ringa upp om jag sålde något.

Svara på deras fråga och skriv "vill du ha mer upplysningar så är du välkommen att ringa"

Blocket, ja då får man räkna med mycket skumma grejer..

tex när man skriver "skickas ej" ändå ska vissa envisas med att få det skickat..

Och en del vill att man ringer upp..

Me:gnissla n vill man köpa nått får man väll höra av sig... Jaja..

Hade inte sålt nåt till nån som mailade mig deras telefonnummer. En sak om de lämnar det på min telefonsvarare för då har jag ju uppenbarligen inte svarat. Snikna människor. :mad:

Jag har sålt bilar helt utan telefonkontakt så man behöver inte vara oseriös bara för att man inte ringer. Däremot skulle jag inte själv ringa upp om jag sålde något.

Svara på deras fråga och skriv "vill du ha mer upplysningar så är du välkommen att ringa"

Beroende på bil så väljer jag ibland att inte sätta ut telenummer, just pga att kunna välja köpare. En bil som drar till sig "ey, sista priset kompis"-köpare väljer jag att endast köra mailkontakt på så jag kan välja därefter.
Har man bråttom så ringer man, kollar man flera bilar så mailar man.

Martein skrev:
... vad är det frågan om?? :va

Man ger säljaren möjlighet att kontakta den eventuella köparen på fler än ett sätt. En del blocketannonsörer verkar ha kronisk mailskräck. Om det beror på dyslexi eller ålderdom vet jag inte.

Man ger säljaren möjlighet att kontakta den eventuella köparen på fler än ett sätt. En del blocketannonsörer verkar ha kronisk mailskräck. Om det beror på dyslexi eller ålderdom vet jag inte.

men om man ringer på de annonser man finner intressanta så slipper man ju hela mail-baletten.

samt att spekulanten tar kontakt med säljaren som gud avsåg...

.. inte fan mailar jag nissan center o berättar för dom att dom gärna får ringa mig om dom vill sälja en bil åt mig! :huvet

.. inte fan mailar jag nissan center o berättar för dom att dom gärna får ringa mig om dom vill sälja en bil åt mig! :huvet

Varför skulle Nissan vilja sälja en bil åt dig?

Last edited:
Jag har sålt en del bilar genom blocket iallafall, och aldrig upplevt detta fenomen. Var dock något år sedan senast. Polaren sålde dock sin bil nyligen, och fick flera sådana mailsvar, där tilltänkte köparen helt enkelt mailade sitt telefonnummer till honom, även fast det stod i annonsen. Så, trend ? - Tjaa, kanske. :3freak

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!