Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Göttt
Nu kan man behålla hojen 1år till.
Och om alla röstat sosse nästa gång så har sossarna redan låvat att de kommer skrota denna reformen (Intervju i Vi Bilägare i somras).
Fast hade ju varit bra om man fått veta hur mycket extra det skulle kosta att försäkra hojen innan valet. Men vill ju vara säker på att man faktiskt får mer i börsen och inte rösta fel av misstag...
Jag är rätt gammal jag oxå![]()
Men med två hojar och en relativt ny bil så blir en 300%ig ökning liiite mer än jag är komfortabel med...
Göttt
Och om alla röstat sosse nästa gång så har sossarna redan låvat att de kommer skrota denna reformen
Vad jag förstår är bara utredningen på hur premierna sedan skall föras över till sjukvården försenad. Skatten på trafikförsäkringen ligger kvar oförändrad. Den enda skillnaden är väl att pengarna går direkt in i statskassan tills vidare.
Jag tolkar det inte som att vi slipper betala.
![]()
Och kanske kanske höja skatterna som moderaterna sänkt nu..?
hellre betala 300 mer i skatt per månad än 10-20 000 mer per år för bil/MC
Vad jag förstår är bara utredningen på hur premierna sedan skall föras över till sjukvården försenad. Skatten på trafikförsäkringen ligger kvar oförändrad. Den enda skillnaden är väl att pengarna går direkt in i statskassan tills vidare.
Jag tolkar det inte som att vi slipper betala.
![]()
Vet inte om du sov på mattelektionerna men det här är verkligheten för mig:
Betalade drygt 500:- extra om året i tf-skatt för Gixxern jag nyss sålde. Kommer köpa en Busa i närtid och den senaste jag kollade upp skulle kosta 749:- om året i tf-skatt. Är du med än så länge? Ok, det arbetsrelaterade skatteavdraget har gett mig i runda slängar 800:- mer i månaden. 800 * 12 = 9600:- om året. Ta det gånger 2 då min fru får nästan lika mycket över. Tror verkligen någon här att tf-skatten kommer jämkas upp av skatteavdraget??? Ovan verkar iaf tro det...
Var det inte snack om en ännu mycket större höjning som skulle bekosta precis allt runt trafiken inkluderat rehabilitering för trafikoffer osv. Jag tolkade det som att det var den och beräkningarna omkring den som var försenad ett år.
Men jag kanske är helt ute och cyklar?
Tror att de flesta redan räknat ut att deras inkomstskatte sänkning försvann samma stund som den kom in till andra avgifter (skatter).Men du får väl tycka att du blivit rikare om det känns bättre !
Busan är billig för att den räknas som en touring så nog har du säkert räknat rätt!
Tror att de flesta redan räknat ut att deras inkomstskatte sänkning försvann samma stund som den kom in till andra avgifter (skatter).
Men du får väl tycka att du blivit rikare om det känns bättre !
Vet inte om du sov på mattelektionerna men det här är verkligheten för mig:
Betalade drygt 500:- extra om året i tf-skatt för Gixxern jag nyss sålde. Kommer köpa en Busa i närtid och den senaste jag kollade upp skulle kosta 749:- om året i tf-skatt. Är du med än så länge? Ok, det arbetsrelaterade skatteavdraget har gett mig i runda slängar 800:- mer i månaden. 800 * 12 = 9600:- om året. Ta det gånger 2 då min fru får nästan lika mycket över. Tror verkligen någon här att tf-skatten kommer jämkas upp av skatteavdraget??? Ovan verkar iaf tro det...
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |