Vem betalar alla fellarm ? Dessutom verkar det ju iband svårt nog att få någon reaktion om man ringer IRL. Det är klart skickar den att man kört för fort eller att man har minblinkers som sitter för tätt så kommer polisen direCkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Just det här företaget är nog rätt riskfritt gällande integritetsfrågan.
Jag skulle nog säga tvärtom, se till att privata aktörer löser det här så slipper vi ett statligt projekt "för vår säkerhets skull" där de "när de ändå är igång" lägger in den övervakning vi inte vill ha.

Scenario 1: Du glömde att plocka bort skivbromslåset när du skulle iväg, och samtidigt som du står där och svär över ett lite skrapat kopplingshandtag stormar brandkår, ambulans och räddningshelikopter heroiskt mot dig för att rädda ytterligare en dödspilot medans skattepengar går upp i rök helt i onödan.Är det nån som har pejl på hur många MC-förare som den här prylen hade förlängt livet på 2011 ?
Bara för att uppskatta nyttan.
Undrar hur många som rivit ur sina Tomtom ur bilen?
http://www.mobil.se/nyheter/tomtom-salde-gps-data-till-polisen-1.467980.html
Kanske lite skillnad men...
...Skulle floppa stenhårt på Irland.
Kommer du utanför en stad med fler än 20 000 innevånare och inte motorväg, så försvinner gps-täckningen.
Och jag tipsade mina Irländska hoj-kompisar...

http://www.onstar.com/web/portal/landingOnStar heter det numera.
Är det nån som har pejl på hur många MC-förare som den här prylen hade förlängt livet på 2011 ?
Bara för att uppskatta nyttan.
Scenario 1: Du glömde att plocka bort skivbromslåset när du skulle iväg, och samtidigt som du står där och svär över ett lite skrapat kopplingshandtag stormar brandkår, ambulans och räddningshelikopter heroiskt mot dig för att rädda ytterligare en dödspilot medans skattepengar går upp i rök helt i onödan.
Scenario 2: Du har klotat rejält i hög fart, och det sista du ser när du ligger där och blöder till döds är splittret från din smartphone som glimmar i solljuset.
Har du nån länk?Enligt trafikverket kan det ha ett potential på 4 MC liv/år... Vilket låter mycket bra!
Du vet att GPS bygger på en antal sattelliter runt jorden, och om det inte funkar nånstans är det i städerna där man ser himmlen dåligt.
Du kanske menar GSM?
Svårt det där med alla förtkortningar![]()
Njaeeh.. Testade med GPS nerifrån Cork upp till Dublin. En resa på ungefär 25 mil.
Så fort man kom ut på en småväg så var det bara tack och hej.
Men sen så är ju inte Irland känt för sina solsemestrar, så det var nog molnigt hela vägen.![]()
Galne Dansken skriver:
Har du nån länk?
För eftersom den här typen av utrustning funnits i 15 år OnStar och jag aldrig hört talas om den så är det lite märkligt att man inte hört om den mera.
Själv är jag mycket tveksam eftersom idén är att använda mobilnätet och eftersom signaltäckningen ofta är bristfällig utanför tätorter. Läs 2.7.6 i http://www.havkom.se/virtupload/news/rj2004_02.pdf
"Ett kommunikationssystem med sådan brister som beskrivits ovan är knappast förenligt med en god säkerhetsnivå."
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!